Cara-cara mengurangkan stress bagi orang sibuk

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Apa khabar.. Pantas sungguh minggu ni... Dah hari Khamis... Rasanya tak stress sangat dah kot... Ramai dah nak dapat gaji :D

Hari ni terasa macam nak share pasal cara-cara mengurangkan stress bagi orang sibuk... ceeewaaaahhh... Haha.. sibuk sangat ke?

Alaaaa... kadang-kadang benda kecik pun buat kita stress apabila tak jadi seperti yang kita rancangkan... Macam apa yang saya alami hari ini lah... Tapi saya taknaklah nyatakan di sini.... 

Masa bawa kereta tadi, saya pun terpikir-pikir macam mana lah saya nak hilangkan gundah gulana hati ini.... Taknah dah stress... Nanti saya nak fokus kepada perkara lain pula... Saya nak happy!



Pertama sekali, masa bawa kereta tu, saya bawa beristighfar banyak-banyak. 

Sambil-sambil tu, saya dengarkan bacaan ayat-ayat Al-Quran. Masa stress ni, kadangkala otak terasa kosong. Sebab fikirkan benda yang buat kita stress... Jadi, cuba ikut juga bacaan Al-Quran tu...

Sampai ofis je, saya terus solat Dhuha.... Lepas solat, berdoalah supaya diampunkan segala dosa-dosa kita, suami, ibu ayah dan seluruh keluarga dan saudara-saudara seislam kita... Mohonkan agar segala urusan kita dipermudahkan... Kemudian redha lah kerana setiap yang terjadi adalah perancangan Allah yang terbaik... Mesti ada hikmah bagi setiap sesuatu yang terjadi kan :)

Haha lepas tu, saya buat Cinch Tea panas suam.... 



Perggghhh Memang nikmat menghirup Cinch Tea panas-panas ni.... Bagi peminat-peminat teh... Cinch Tea ni sangat sedap... Mempunyai aroma yang wangi dan bagus untuk kesihatan! 

Cinch Tea ni bukan sebarangan teh ye... Daun teh yang digunakan berkualiti tinggi dan kandungan kafein di dalam Cinch Tea ini sangat rendah.

Fungsi Cinch Tea ini sebenarnya adalah untuk boost kan tenaga... Kalau tak percaya, WAJIB BELI... Sebabnya lepas minum, mesti rasa lebih segar dan kalau mengantuk, insyaAllah hilang mengantuk. Sesuai sangat untuk orang yang nak drive untuk long distance.

Selain itu, Cinch Tea membantu meningkatkan metabolisme badan kita... Apabila metabolisme meningkat, pembakaran kalori akan meningkat dan membantu menguruskan badan... Haaaa.. Amik pula dengan Cinch Shake.. Memang sesuai sangat bagi siapa-siapa yang plan nak menguruskan badan tu...

Ohh ya.. berbalik kepada topik stress kita. Dalam teh ada satu jenis asid amino yang dikenali sebagai L-theanine yang membantu mempertingkatkan gelombang alpha yang akan membantu otak kita supaya lebih tenang dan lebih fokus... Sesuai sangat bagi yang belajar dan nak fokus kerja...

Bagi yang berminat nak dapatkan Cinch Tea ni, mudah aje.. Whatsapp aje saya di 012-5538628. Tak kisah yang duduk jauh, saya boleh pos kan kepada anda.. Yang berada di area Shah Alam, Subang, Klang, PJ area VSQ, Amcorp, Menara PKNS, even Mid Valley, boleh saya COD kan :D

Haaaa jadi jangan stress-stress tau... Kita ada tempat pergantungan yang SATU. Lagipun banyak cara kita boleh lakukan untuk mengurangkan stress kita :)

Keep calm and drink tea and don't forget to contact me - 012-5538628.

Terima kasih.

Diana
ID Shaklee: 1112978 (boleh guna ID saya jika beli direct di Shaklee)
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar