Tips berbisnes online bagi ibu-ibu bekerja

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :) Hari ni nak share pasal bekerja sambil berbisnes part time... Macam saya buat Shaklee ni... 

Dalam berbisnes Shaklee, saya masih lagi bekerja 9-6 setiap hari... 5 hari seminggu. Mungkin ramai mempersoalkan, mampu ke nak manage masa untuk kerja, bisnes dan keluarga?

Bekerja dan pada masa yang sama menjalankan bisnes online secara part-time memang mencabar... 5 hari seminggu bekerja hakiki... Lepas balik keje.. Masa untuk melihat anak-anak.. Mengulangkaji bersama mereka.. Menyediakan makan malam... Settlekan pinggan mangkuk... Sediakan bekal makanan baby... Bila pulak nak menjadi seorang peniaga online? 



Sebab tu adalah penting untuk menguruskan masa dengan baik. Bagaimana caranya?

- Bangun awal pagi... Kalau boleh bangun sebelum subuh dalam pukul 5 pagi. Lagi awal, lagi bagus.

- Apabila dah bangun awal tu.. First thing datinglah dengan Biz Partner yang Maha Memberi kesemuanya. Bagi yang non-Muslim boleh bertafakur sebentar. Menilai kehidupan ini dan merangka hari anda.

- Lepas tu hadap blog atau FB atau Fanpages dan upkan atau bufferkan iklan-iklan promosi untuk sehari.

- Then bersiap-siap diri dan anak-anak ke tempat kerja dan sekolah.

- Kat tempat kerja, apabila waktu break, cepat-cepat blast iklan ke grup-grup iklan.

- Kat umah, pada waktu malam, spend time ngan family. Apabila diorang da settle down.. Baru hadap balik segala platform online.. 

- Cuba untuk tidur sebelum pukul 12 malam sebab nak bangun awal keesokan harinya.

Konsep sebenarnya kena bangun awal dan tidur awal. Memang sunnah pun untuk tidur awal dan bangun awal. Cuba buat begitu, memang terasa masa tu sangat panjang. Kalau nak mudah lagi bangun awal, makan Ostematrix sebelum tidur, InsyaAllah lebih segar dan bertenaga untuk bangun pagi.

Satu lagi, solatlah di awal waktu. Especially waktu Zuhur.. Walaupun gap atau jarak masa nak sampai ke Asar tu dalam 3 jam, InsyaAllah akan terasa panjang sangat waktu tu.

Untuk mengelakkan rasa tertekan para ibu especially pada hujung-hujung minggu, listkan segala kerja yang kena diselesaikan macam nak basuh baju, sidai baju, kemas umah, memasak, keluar jalan-jalan.. Fuhhh banyak tau kerja nak kena settle..

Buat satu persatu.. Jangan serabutkan fikiran nk settlekan semua pada satu masa - pengsan!

InsyaAllah.. Basically kalau rasa nak keadaan menjadi lebih baik... Berpagi-pagian lah... Menjelang petang dah boleh tarik nafas lega :)

Akhir sekali, amalkanlah supplemen untuk memberi makan kepada sel-sel badan kita. Umur kita dah berapa tahun...?Penat dah sel-sel kita bekerja untuk kita sepanjang hidup kita kan.. Badan kita memerlukan nutrisi yang berkualiti untuk mengekalkan kesihatan yang baik.

Sebab itulah saya setia dengan Shaklee. Vitamin-vitamin dan produk Shaklee yang lain sangat-sangat berkualiti. Apabila konsisten mengamalkannya memang kesan positifnya dapat dilihat pada diri sendiri.

Jom join saya menambah pendapatan sampingan. Hubungi 012-5538628.

Terima kasih.

SID: 1112978 (boleh guna ID Shaklee saya kalau beli direct di Shaklee)
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar