Tips pemakanan yang membantu mengurangkan kepenatan dan stress

Biasa tak berada dalam situasi begini:

Bangun pagi dengan mengantuk yang masih tak hilang-hilang, badan terasa berat. On the way nak pergi ke pejabat, trafik sesak lain macam. Sampai pejabat dah lewat. Kena marah dengan bos, client. Macam-macam lagi jadi di pejabat. Rasa macam.... What a day!

Jangan risau, diakui, tiada siapa pun yang tak pernah rasa penat nak hadap kehidupan ini. Cumanya cara penerimaan kita serta keadaan dalaman kita akan membantu untuk kita lebih tabah, lebih bersemangat nak menghadapi setiap hari yang mendatang

Sebab tu banyak orang cakap, jagalah makan minum kita setiap hari kerana makan minum itu yang menjadi sumber makanan kepada sel-sel dalam badan yang seterusnya akan membantu anda mengawal hari anda  Kalau kurang nutrisi, badan jadi lemah tak bermaya!

Oleh itu, apabila dah rasa tak larat sangat, stress tahap gaban (bahaya sangat apabila stress, boleh menjurus kepada pelbagai penyakit dan masalah lain), makanlah vitamin-vitamin ini:

1. Vitamin B Complex
Kekurangan vitamin B membuatkan kita rasa tak sedap hati, nervous, risau, gelisah dan menyebabkan badan bertambah stress. Mood ceria dan gembira pun akan hilang. Oleh itu, pengambilan vitamin B Complex akan membantu menenangkan sistem saraf dan mengawal hormon yang berkait dengan mood kita.

2. Vitamin C (Sustained Release Vita-C Plus)
Apabila badan berada dalam keadaan tertekan, vitamin C akan musnah dalam badan kita. Ini menyebabkan kita terdedah kepada serangan penyakit. Dengan adanya vitamin C yang mencukupi dalam badan, pengaktifan serangan virus dan bakteria akan dapat dibendung. Jadi anda akan lebih sihat

3. Kalsium (Ostematrix)
Kalsium yang rendah dalam badan akan menyebabkan retensi garam (pengumpulan garam) yang seterusnya menyebabkan tekanan darah tinggi. Mood akan menjadi kacau bilau (macam orang tengah period).Kalsium yang mencukupi akan membantu anda rasa releks, mengurangkan kekejangan otot dan tidur yang lebih lena.

Dalam Ostematrix ni ada juga Magnesium yang membantu mengurangkan rasa penat dan mengelakkan penyakit tekanan darah tinggi.

4. Omega 3 daripada minyak ikan (Omega Guard)
Omega 3 DHA dan EPA memainkan peranan yang sangat besar dalam fungsi minda dan emosi. Oleh itu, untuk rasa lebih terkawal, lebih bersabar, lebih tenang, pastikan badan kita mendapat Omega 3 ini dengan mencukupi.

5. Cinch Tea
Cinch tea daripada Shaklee ini adalah teh yang membantu boostkan atau meningkatkan tenaga. Sekali minum, memang terasa tenaga UP dan lebih bersemangat. Ini disebabkan kandungannya mampu membuatkan kita lebih tenang sehingga mencapai zon alpha


Selain itu, sentiasalah mendekatkan diri dengan Sang Pencipta. Banyakkan berdoa mengadu kepadaNya kerana tiada guna mengadu kepada manusia. Manusia tak boleh buat apa pun. Allah sahaja yang berkuasa menentukan segala-galanya. 

Kalau anda seorang wanita yang terasa penat plus ada anak-anak kecil, anda perlukan formula 4K ini - Baca di SINI.

Nombor untuk dihubungi jika anda inginkan supplemen-supplemen ini ialah 012-5538628. InsyaAllah, tak rugi anda mencuba. Lagipun kita meningkatkan nutrisi badan kita agar kita lebih sihat dan bertenaga.

Terima kasih
Diana
ID Shaklee: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
4 Komentar
avatar

sesiapa yang selalu stress eloklah ambil supplement untuk kurangakan stress.

Balas
avatar

Betul tu, bila dalaman kita happy sebab dapat cukup nutrisi, kita pun akan happy :)

Balas
avatar

Badan kita mmg perlukan nutrisi yg cukupkan..baru sihat, mood pun jadi baik..nice sharing..😊

Balas