Macam mana menghilangkan sakit gigi?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua pembaca yang disayangi. Hari ni nak share pengalaman live kak yone kena sakit gigi 😁 Apabila terkena sakit gigi, memang terasa sakit sangat dan sangat tak selesa. Jadi macam mana kak yone menghilangkan sakit gigi kak yone?



Haaaa.. Walaupun hanya gigi, tapi kalau sakit gigi yang tidak dirawat boleh menyebabkan keadaan yang lebih serius. Ada kes-kes sampai menjangkiti otak dan meninggal. Innalillahiwainnailaihirojiun. Sebabnya, gigi kita ada berkait dengan urat saraf. Maka apabila berlaku jangkitan, urat saraf di bawah gigi boleh menjangkiti bahagian-bahagian lain. So masalah sakit gigi memang serius tau.

Kisah kak yone sakit gigi nya begini, masa hujung minggu tu, kak yone banyak makan daging. Faham-faham ajela lenguh juga rahang mengunyah daging, sampai terkesanlah kat gigi kak yone yang memang dari dulu lagi kalau kak yone makan keras-keras, memang akan sakit.

Habis tu, hari Isnin tengahari, makan pula daging kambing 😓 (asyik-asyik makan daging aje, bukan main kak yone kannnn, tapi kak yone dah prepare Lecithin, Alfalfa dan Herblax untuk menghalang perlekatan dan pembentukan lemak) 😉

Nak dijadikan cerita, malam semalam, suami kak yone beli sup daging. Adoiiiii tak habis-habis daging! Sabar ekk pembaca sekalian. So faham tak betapa gigi kak yone sangat menderita. Tapi kak yone dah tak dapat nak kunyah. Kak yone makan semulut tiga, kak yone berhenti.

Cukup-cukuplah Diana oooiiii.... Tapi kak yone bendung kolesterol dengan Omega Guard, takdelah risau sangat 😅 Ok, cut the chase, disebabkan sakit gigi, kak yone pun carilah penawar sakit gigi.

Tak susah pun, sebab kak yone memang 'kaya' dengan vitamin 😊 Jadi untuk mengurangkan sakit gigi kak yone supaya boleh tidur dengan lena, kak yone amik:

- 4 biji Ostematrix
- Sebiji Vitamin C

Alhamdulillah bangun pagi ni dah hilang sakit gigi kak yone. Yeaaaaaaayyyyy!

Tapi bagi sakit gigi yang lebih serius, haruslah pergi berjumpa doktor gigi untuk check jika ada masalah yang mungkin akan menyebabkan jangkitan yang lebih teruk. Sebab gigi kan berkait dengan urat saraf.

Then, bolehlah dapatkan:
💜 Vitamin B Complex daripada untuk mengurangkan masalah sakit gigi (sebab vitamin B Complex meredakan sakit yang berkaitan urat saraf, di mana ia menenangkan urat saraf kita serta melancarkan peredaran darah).

💜 Ostematrix iaitu tablet kalsium untuk membantu menguatkan gigi serta mengurangkan tekanan otot di sekitar rahang dan muka (kalsium dan magnesium sangat membantu merelekskan otot kita).

💜 Vitamin C membantu merawat dan menyembuhkan luka-luka di gigi yang mengalami masalah.

💜 Omega Guard membantu mengurangkan radang dan kesakitan pada gusi yang membengkak.

InsyaAllah, yang penting ingatlah, vitamin-vitamin ini bukanlah ubat. Kita hanya sedang berikhtiar untuk meredakan masalah sakit gigi dengan membantu dalam pemulihan sel-sel yang terkesan dengan masalah gigi tersebut.

Apabila sel sihat, insyaAllah sakit akan berkurangan dan gigi anda akan dapat diselamatkan daripada terpaksa dicabut 😂


Nak dapatkan vitamin-vitamin ini, bolehlah hubungi kak yone di 012-5538628. Kalau yang berdekatan dengan kak yone iaitu di sekitar:

💗 Shah Alam, Klang (Bukit Tinggi, AEON, Hotel Premier, Taman Andalas), Petaling Jaya (Amcorp, Menara PKNS, VSQ, SS14), USJ, Subang Jaya, Mid Valley

Bolehlah kak yone CODkan aja. Yang jauh-jauh jangan risau, pos laju ada 😄

Atau kalau nak order sendiri pun boleh. Klik aje butang order di bawah, dan anda akan dibawa terus ke platform membeli-belah Shaklee. Penghantaran juga akan dihantar terus kepada anda. But you can Whatsapp me for consultation for free 😉

Previous
Next Post »
0 Komentar