Bagaimana Mengurangkan Sakit Perut Memulas?

Dulu-dulu, kak yone selalu sangat mengalami sakit perut memulas. Yang tak best lagi, sakit perut memulas yang kerap terjadi pada kak yone ialah pada waktu malam 😣


Malam tu bukan pukul 8 malam tau. Tapi selepas pukul 12 malam baru nak mula sakit perut. Memang tak best sebab tu waktu kita tidur kan.

Dalam situasi kak yone, perut memulas ni terjadi bila pergi tempat baru. Kemungkinan besar sebab makan pun tak betul. Perut kosong untuk jangka masa yang lama. Tu bila makan, perut jadi terkejut. Maka memulaslah perut.


Memang situasi ni dah jadi banyak kali kat kak yone 😥 Jadi pemakanan tu kena jaga especially bila dah plan nak travel. Masa kak yone sekeluarga gi Langkawi, kesian suami kak yone pun terkena sakit perut memulas. Tahan je dia.

Jadi apabila nak plan travel jauh-jauh, kak yone dah sedia dah 'ubat-ubatan' untuk membantu mengurangkan risiko sakit perut memulas daripada berlarutan.


2 tips untuk membantu mengelakkan perut daripada memulas:

1. Sebelum keluar rumah, pastikan makan supaya perut tak kosong. Kalau perjalanan memakan masa yang lama, minum dulu ESP yang mempunyai indeks glisemik yang rendah, supaya tenaga dilepaskan secara perlahan-lahan. Jadi perut kita kurang rasa lapar. Orang yang gastrik pun bagus sangat amalkan ESP.


Untuk anak-anak, sediakan Mealshakes. Bancuhan protein berperisa vanilla yang kaya dengan multivitamin dan mineral. Sangat baik untuk perut anak-anak 🤓 Mealshakes juga membantu anak-anak daripada mengalami sembelit.


2. Apabila tiba ke destinasi, jangan terus makan dengan banyak sebab nanti perut terkejut. Perut yang terkejut boleh menyebabkan perut memulas selepas itu.


Jika anda memang selalu menghadapi keadaan perut memulas, cubalah 'sedapkan' perut dengan mengamalkan tablet Garlic Complex dan Peppermint Ginger. 

Garlic Complex membantu membuang angin. Peppermint Ginger pula melegakan dalaman perut. Perut yang memulas ni kan terasa pedih. Jadi memang sangat-sangat membantu tablet Peppermint Ginger ni. Rasa nyaman je perut. Kak yone kalau memulas, telan tablet Peppermint Ginger memang lega sakit perut.


Tapi, ada juga keadaan orang mengalami perut memulas sebab jarang membuang air besar. Haaaa dolu-dolu ni la penyakit kak yone. Susah sangat nak membuang. Mujur kak yone amalkan Ostematrix. Makan waktu malam, esok pagi lepas breakfast, mudah sangat nak membuang.


Namun, bagi sesetengah orang, sakit perut ni memang kronik. Kalau ditanya pada kak yone, yang terbaik, amalkan Vivix. Sakit perut ni, kita takut kronik sampai jadi ulser perut. Bahaya sangat 😥 Boleh menyebabkan kematian jika dibiarkan berlarutan.


Vivix ni dengan kandungan Resveratrolnya sangat-sangat membantu memperbaiki sel-sel dalaman yang luka. InsyaAllah, dengan menjaga pemakanan, mengelakkan makanan yang pedas dan mengamalkan Vivix, perut akan lebih mudah membuang dengan lawas.


Kak yone cerita ni semua sebab kak yone dulu mengalami keadaan ini dan memang vitamin-vitamin yang kak yone sebut di atas adalah yang terbaik untuk perut memulas atau bermasalah.


Nak dapatkan vitamin-vitamin kat atas, contact je kak yone di 012-5538628 😄 Kak yone amal, kak yone jual 😍

Sekian celoteh kak yone.
012-5538628
ID Shaklee: 1112978
Pengedar Shaklee Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Mid Valley dan seluruh Malaysia!
Previous
Next Post »
0 Komentar