Omega Guard dan Proses Menguruskan Badan

OmegaGuard - Bagaimana Dapat Membantu Dalam Menguruskan Badan

Sebelum kita pergi ke matlamat utama untuk mengetahui cara-cara menguruskan badan, marilah kita mengenali dahulu sebab-sebab bagaimana lebihan lemak boleh terkumpul di dalam badan.



Untuk memahami dengan lebih terperinci tentang leptin, sila baca di link berikut:


Apa pulak kaitan leptin dengan OmegaGuard Shaklee?


OmegaGuard Shaklee mengandungi kandungan Omega - 3 yang tinggi. Omega - 3 merupakan asid lemak tidak tepu (lemak baik) yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia. Oleh itu, kita perlu mengambilnya daripada makanan. 

Lemak yang baik akan:
  • Membakar leptin
  • Menurunkan paras leptin

Dalam proses kehidupan manusia, pembakaran lemak terjadi untuk menghasilkan tenaga. Pengambilan Omega - 3 yang kaya dengan EPA dan DHA akan membantu meningkatkan rasa kenyang bagi wanita yang obes atau mempunyai berat badan yang berlebihan. Pernyataan ini adalah berdasarkan kajian yang dibuat oleh University of Connecticut International Omega-3 Learning and Education Consortium. 

Bagaimana?

Omega - 3 meningkatkan aktiviti leptin di dalam badan dan menghasilkan rasa cepat kenyang.


Mengikut kajian yang dijalankan oleh National Institutes of Health Medline Plus, penambahan Omega - 3 di dalam diet seharian, diikuti juga dengan senaman yang konsisten akan membuatkan lemak di dalam badan berkurangan di samping menurunkan paras kolesterol dan mengurangkan tekanan darah tinggi.


Sesetengah orang, berjaya mengurangkan berat badannya dengan mengurangkan makan secara ekstrim. Akan tetapi, cara ini tidak bertahan untuk jangka masa yang lama kerana kaedah ini memberi kejutan kepada sistem badan. Akhirnya keluarlah istilah diet yo-yo.


Untuk mengurangkan berat badan secara sihat, beberapa perkara harus diambil kira iaitu:

  • Menjaga pemakanan secara seimbang dan tidak memotong pengambilan kalori secara mendadak. 
  • Tidak mengambil makanan yang mengandungi paras gula yang tinggi kerana gula akan diproses dan ditukarkan kepada lemak tepu dan mengganggu isyarat yang dihantar oleh leptin. Hasilnya anda akan makan lebih daripada jumlah yang diperlukan. 
  • Mendapatkan tidur yang cukup. Tidur yang kurang daripada 6 jam akan menyebabkan paras leptin di dalam badan berkurangan dan seterusnya menyebabkan anda berasa lapar.

Bagaimana OmegaGuard Shaklee membantu dalam mengurangkan berat badan?


OmegaGuard Shaklee mengandungi kandungan Omega - 3 yang tinggi yang akan membantu badan bertindakbalas dengan hormon leptin yang menghantar isyarat kepada otak untuk mengurangkan makan (membuat rasa kenyang). Hasilnya:

  • Leptin meningkatkan kadar metabolisme dengan meningkatkan output hormon tiroid
  • Leptin membakar lemak untuk menghasilkan tenaga
Dengan pengambilan OmegaGuard Shaklee, badan tidak akan melalui proses "terkejut" dalam mengurangkan berat badan. Hasilnya berat badan akan berkurangan secara sihat di samping dapat mengelakkan "Diet Yo-yo".


Untuk meningkatkan lagi kejayaan dalam proses menguruskan badan, jangan malu-malu untuk bertanya saya, agen dan mentor Shaklee anda. Saya boleh dihubungi melalui Whatsapp, SMS di 016-2364796


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley,  Menara VSQ, Amcorp Mall, Jaya Shopping Centre, PJ SS14, Jaya33, Subang, USJ dan seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai vitamin semulajadi dan pendaftaran keahlian Shaklee:

DIANA
Call/ SMS/ Whatsapp: 016-2364796
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Subang, USJ, PJ SS14, Menara VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Jaya Shopping Centre, Mid Valley
Previous
Next Post »
0 Komentar