Dilema Menghantar Anak Ke Taska

Setiap ibu bapa yang bekerja mempunyai dilema dalam menghantar anak atau bayi yang masih kecil ke taska. Begitu jugalah yang terjadi kepada saya dan suami. Terasa sukar apabila terpaksa menghantar anak ke taska



Alhamdulillah setakat ini, anak saya memang ok berada di taska, tapi.... dalam sebulan tu, mesti kena melawat klinik kanak-kanak. Banyak sebab.. kadang batuk, kadang-kadang batuk dan selsema, kadang-kadang demam. Ada masanya muntah-muntah. Manalah kita sebagai ibu bapa ni tak risau kan...???

Tambah-tambah pula, anak saya ni, ikut genetik saya. Mudah mengalami allergik kepada habuk dan macam-macam lagi. Pernah sekali tu terus masuk hospital kerana mata bengkak dan badan jadi gatal-gatal. Anda boleh baca kisahnya di SINI. Sebab allergik tersebut pula, anda boleh baca di SINI.

Doktor pernah terangkan kepada saya. Risiko anak saya yang mengalami allergik dan terdedah pula kepada persekitaran yang bercampur dengan ramai anak-anak yang lain, dan jika ada dalam kalangan anak-anak itu sedang mengalami batuk atau selsema, maka kebarangkalian untuk anak saya mendapat batuk dan selsema adalah lebih tinggi berbanding kanak-kanak yang tidak mengalami sebarang allergik. Risau mendengarnya.. Jadi saya harus mencari alternatif lain untuk menguatkan sistem imunnya.

Alhamdulillah, syukur selepas keluar dari hospital selepas serangan allergik tu, keadaan anak saya lebih baik. Tiada lagi hidung tersumbat di waktu malam. Tidurnya juga lebih lena dan tenang. 

Saya amalkan memberi Chewable Vitamin C keluaran Shaklee untuk membantu menguatkan sistem imunnya. 

Selain itu, kini selera makan anak saya juga sudah meningkat. Anak saya sebenarnya adalah seorang yang sangat memilih makanan. Untuk itu, saya beri anak saya Mealshakes untuk membantu meningkatkan selera makannya. 

Saya dapat lihat kesannya apabila memberi anak saya Mealshakes. Memang nampak seleranya bertambah-tambah. Sekarang ni, kalau dapat makanan yang menepati seleranya, portion yang dimakan, mengalahkan orang dewasa. Tapi anak saya masih kecik comel.. heee.. Anda boleh tonton video kesan kebaikan Mealshakes kepada anak-anak yang mengamalkan Mealshakes.



Anak Kurus Kering & Selalu Sakit di Taska, Apa nak Buat? From iReach HD on Vimeo


Memang, hakikatnya tidak mudah menjadi ibu dan ayah. Kita hendak berikan yang terbaik kepada anak-anak. Jika ibu-ibu dan ayah-ayah di luar sana berniat untuk mencuba Mealshakes dan mendapatkan Chewable Vitamin C, bolehlah menghubungi saya di 012-5538628.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ, Petaling Jaya dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 012-5538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy


Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC


COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek 
Previous
Next Post »
0 Komentar