Ikhtiar untuk pesakit HIV dan AIDS

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Pada malam ni.... saya nak share kebaikan beberapa supplemen Shaklee yang dapat membantu pesakit HIV. Dah lama dah saya terfikir nak tulis... Memandangkan saya yakin akan supplemen Shaklee ini... saya harap entri kali ini dapat reach out to those pesakit yang menderita HIV atau AIDS ataupun orang-orang yang mengenali dan ingin membantu mereka. Sekurang-kurangnya kita mencari ikhtiar untuk pesakit HIV dan AIDS.


Apabila seseorang itu disahkan menghidap HIV, apa rasanya? Rasa seperti gelap dunia... Masa depan terasa kelam, sebahagian daripada diri terasa seperti telah mati, sedih, dan banyak lagi perasaan yang bercampur baur :( 

Kita tahu, HIV berjangkit melalui beberapa cara. Antaranya:

1. Pemindahan darah daripada pesakit HIV 
2. Daripada seorang ibu yang mengidap HIV kepada bayinya
3. Suntikan jarum penagih dadah yang positif HIV
4. Hubungan seks dengan penghidap HIV

Ini bermakna, HIV boleh dipindahkan daripada bendalir badan seperti darah, air mani, air mazi ke bahagian anggota tubuh yang terdedah terus ke salur darah. Maksudnya, kalau mana-mana bahagian badan yang luka terdedah  atau terkena kepada darah penghidap HIV, maka HIV boleh menjangkiti orang tersebut.

Apakah beza HIV dan AIDS ni? 

HIV (Human Immunodeficiency Virus) adalah virus yang menyerang sel-sel yang mempertahankan sistem imun badan manusia. Apabila HIV sudah berada berada dalam badan manusia, maka ia akan kekal berada di dalam badan manusia. Namun ia takkan bertukar kepada AIDS selagi sistem pertahanan badan berupaya dan BERUSAHA melawan virus HIV ini. 

Namun, apabila sistem pertahanan badan semakin berkurangan dan lemah, maka penghidap HIV akan mendapat AIDS. AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrom) adalah keadaan di mana badan mudah diserang dengan pelbagai penyakit. Ini disebabkan sel-sel pertahanan badan semakin musnah, lemah dan tidak berupaya menghalang, mempertahan dan memusnahkan jangkitan-jangkitan penyakit yang lain seperti penyakit TB, jangkitan kulit, dan banyak lagi. Pada tahap ini, pesakit akan berada dalam keadaan yang lemah :(

Oleh itu, pada sesiapa yang menghidap HIV, janganlah sesekali berputus asa. Kuatkan sistem imun badan anda, InsyaAllah anda akan mengekalkan kesihatan anda dengan baik. Apa yang telah terjadi pada masa lepas, lupakan dan teruskan dengan hidup anda. Sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, selagi nyawa dikandung badan, pintu taubat sentiasa terbuka luas :)

Kesihatan itu memang mahal. Apabila sihat, pertahankanlah kesihatan yang baik, kerana apabila sudah sakit, banyak duit diperlukan untuk mempertahankan kesihatan. 


Gabungan Vivix dan Nutriferon adalah yang terbaik untuk penghidap HIV. Kenapa?



Vivix:
Vivix membantu memperkuatkan sel. Vivix memang dihasilkan untuk memperbaiki sel. Ini bermakna sel-sel yang diserang dengan virus HIV akan diperbaiki dan dipulihkan. Bayangkan sel-sel yang mengalami kerosakan setelah diserang virus HIV akan melalui proses pemulihan dan sel-sel tersebut akan lebih bertenaga dan kuat untuk menghadapi serangan virus HIV.

Selain itu, untuk pesakit AIDS yang semakin lemah, Vivix juga membantu mengurangkan protein age yang menyebabkan kerosakan. Sekurang-kurangnya badan akan lebih kuat untuk melawan jangkitan-jangkitan yang menyerang.

Nutriferon:
Selalunya pesakit HIV akan dicadangkan untuk mendapatkan suntikan interferon yang sangat mahal untuk melindungi badan. Shaklee berdasarkan 40 tahun penyelidikan telah berjaya menghasilkan Nutriferon, suatu produk interferon semulajadi yang telah dipatenkan untuk membantu menguatkan sistem imun badan untuk melawan serangan virus, serta melindungi tubuh daripada jangkitan-jangkitan luaran yang lain. 

Zinc Complex:
Zinc Complex sangat bagus kerana kandungannya membantu meningkatkan penghasilan sel pembunuh semulajadi badan iaitu T-cell. Penghidap-penghidap HIV selalu menjadi lemah kerana pertahanan T-cell di dalam badan semakin lemah. Oleh itu, Zink sangat bagus untuk memperkuatkan sistem pertahanan badan. 

Kombinasi ketiga-tiga supplemen ini adalah sangat baik untuk mengekalkan kesihatan penghidap HIV dan AIDS. Walaupun orang kata tiada ubat bagi HIV, tetapi kita hanya manusia. Yang menentukannya adalah Allah SWT. Selagi berupaya, carilah alternatif dan rawatan untuk HIV. Apabila sel T4 dalam badan dibantu, dikekal dan dipelihara dengan booster Vivix, Nutriferon dan Zink Complex, InsyaAllah bilangan sel ini tidak akan berkurangan dan HIV tidak akan bermaharajalela di dalam badan. Sistem pertahanan badan juga akan kuat, InsyaAllah.

Anda berminat untuk mendapatkan supplemen-supplemen ini? Anda boleh membeli secara online dengan mengklik butang Order di bawah. 

Anda juga boleh menghubungi saya terus untuk mendapatkan panduan dan nasihat tentang pengambilan vitamin. Hubungi saya di 012-5538628.

Diana
012-5538628
SID: 1112978

Reference:



Previous
Next Post »
0 Komentar