Buasir Selepas Bersalin

Perkataan buasir ini memang menakutkan terutamanya apabila terjadinya buasir selepas bersalin. Faham-faham aje, lepas bersalin, kalau boleh taknak gi tandas. Ngeri!




Kak yone pernah merasai kejadian hampir buasir selepas bersalin 😣 Memang kalau boleh taknak 😥 Mula-mula sembelit, bila nak membuang, susah sangat.

Bayangkan nak membuang, terasa najis keras tersumbat di bawah tu. Tapi apabila teran susah sangat nak keluar. Bila najis nak keluar pulak, terasa macam semua dalaman bawah terkeluar sekali 😫 Ishhh memang tak sanggup! Terpaksa pulak tolak masuk balik dengan tangan erkkkk 🤐

Kalau yang serius lagi, ishhhh. Terkeluar banyak pulak yang dalam tu. Memang taknakkkkkk!

Dekat sini, kak yone cadangkan amalkan Set Berpantang Shaklee. Memang cukup lengkap dengan nutrisi yang diperlukan ibu bersalin. Boleh baca kisah kak yone masa berpantang anak kedua yang sungguh mencabar di sini.

Tambah lagi dengan Vivix, memang membantu sangat. Vivix dengan kandungan Resveratrol membantu dalam pemulihan sel-sel dalaman. Orang lepas bersalin ni, kalau boleh nak cepat baik. Nak tumpukan pada baby kan? Haaaa Vivix memang terbaik. InsyaAllah luka cepat pulih. Yang bersalin secara cser, memang digalakkan sangat mengambil Vivix.

Satu lagi nutrisi dalam set berpantang Shaklee ialah Ostematrix. Ostematrix ialah tablet kalsium yang kandungan nutrisi dan mineralnya memang memenuhi keperluan tulang kita. Selain kaya dengan kalsium, semestinya mengandungi vitamin D, Magnesium yang membantu penyerapan kalsium yang optima. Kandungan Mangan, Boron memang sangat-sangat diperlukan tulang kita.

Kalsium juga membantu merelekskan otot-otot kita. Apabila otot meregang, secara tidak langsung membantu pergerakan najis di dalam usus dan memudahkan pengeluaran najis. Kalau tak berada dalam situasi berpantang pun memang lawas bila membuang 😁

Jadi ibu-ibu, jika masih mencari-cari set berpantang yang terbaik, pilihlah set berpantang Shaklee. InsyaAllah ibu-ibu akan lebih bertenaga selepas bersalin, luka cepat sembuh dan berpantang dengan penuh tenaga dan emosi yang sangat baik 😊

Dapatkan daripada kak yone dengan menghubungi 012-5538628

Pengedar Shaklee Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Mid Valley dan seluruh Malaysia!


COD berdekatan:
- Shah Alam
- Petaling Jaya sekitar SS14, VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS
- Klang sekitar Hotel Premier, AEON Bukit Tinggi, Tesco
- Mid Valley

Jom like FB Kak yone: Hearty . Love . Healthy


Entry berkaitan yang menarik untuk dibaca:

1. Memulihkan luka bersalin dengan segera
2. Kebaikan Set Berpantang Shaklee
3. Set Menyusu Shaklee
4. Sakit pinggang, lutut, dan sembelit hilang


Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

Betul sangat tu, zarith pun memang rasa perbezaannya masa berpantang anak pertama dengan kedua.. yang kedua lebih sihat dan bertenaga, takde seram sejuk dan sebagainya. Cergas dan sihat je dengan set pantang shaklee ni

Balas
avatar

Best kan. Lepas ni memang jangan ragu-ragu lagi dengan Shaklee. Kak yone sendiri, jika ada rezeki anak lagi, xnak dah fikir pasal jamu-jamu semua... Makan aje Postnatal set Shaklee :) Badan sihat, susu melimpah, baby pun happy :)

Balas