Sakit Belakang Slipped Disc

Kak yone banyak melihat orang-orang yang sakit belakang disebabkan slipped disc.

Sebelum ni kak yone berada dalam industri buku. Jadi kebanyakan yang sakit belakang slipped disc ini terjadi setelah bertahun-tahun bekerja mengangkat kotak-kotak yang berat.

Hakikatnya slipped disc ini bukanlah terjadi dalam jangka masa yang pendek tetapi terjadi setelah kesan ke atas tulang belakang yang bertahun-tahun lamanya.

Di antara tulang-tulang kita ni, ada macam kushion yang membantu mengurangkan geseran di antara tulang. Disebabkan tekanan kerana mengangkat barang-barang berat dengan postur yang salah, maka kushion ni terkeluar. Maka terjadilah keadaan slipped disc 😫


Nauzubillah Hi Minzalik. Jika ada orang-orang yang tersayang berada dalam pekerjaan yang memerlukan mengangkat kotak atau benda-benda berat, sentiasalah mengingatkan mereka mengangkat dalam posisi dan postur yang betul. 

Namun jika it's too late. Doktor pula dah mengesahkan telah berlaku kecederaan di tulang belakang, maka ubat pada ketika ini hanyalah untuk mengurangkan kesakitan. Sad but true 😥

Namun, setiap penyakit ada ubatnya. Kak yone cadangkan, berikhtiarlah dengan vitamin. Macam mana pulak vitamin nak membantu? 

Pengambilan vitamin mungkin tidak sepantas ubat kesannya. Tapi dalam jangka masa panjang, InsyaAllah, kita perlahan-lahan berikhtiar membaikkan semula kushion yang terkoyak itu.

Untuk ini, kak yone sarankan untuk mengamalkan Vivix secara konsisten. Kandungan Resveratrol dalam Vivix berfungsi untuk memperbaiki sel-sel dalaman. Jadi kesan terkoyak itu, akan diperbaiki semula.

Selain itu, Omega Guard juga diperlukan dan sangat penting dalam mengurangkan bengkak dan kesakitan. 

Vitamin B Complex untuk membantu mengurangkan sakit-sakit urat dan saraf. Sebabnya bila sakit belakang, ia juga melibatkan saraf dan urat yang bersambungan dengan tulang belakang.

Kolagen Shaklee. Tahu tak kolagen sangat penting sebab kolagenlah yang akan bertindak sebagai kushion dan menempek semula kawasan-kawasan yang menyebabkan kesakitan slipped disc.

Jadi, bertindaklah sebelum terlambat. Dapatkan daripada kak yone vitamin-vitamin ini segera. Hubungi 012-5538628

Daripada kak yone yang berkongsi cerita dengan korang semua.
012-5538628
Hearty . Love . Healthy
Pengedar Shaklee Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Mid Valley dan seluruh Malaysia. 

Nak COD pun boleh sekitar PJ, Amcorp Mall, Jaya SS14, Jaya 33, Menara PKNS, Komuter Batu 3, Kilang Gula CSR. Cakap je, boleh dirunding tempat nak COD 😊


Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

Kesian kan yang keen slip disc ni. Semoga Allah bag kesembuhan kepada mereka dengan pengambilan Set Slip Disc ni

Balas
avatar

Itulah kesian sangat.. Dah tengok ramai terkena :'( semoga set slipped disc dapat membantu.

Balas