Jari tersepit pintu, bagaimana menghilangkan kesakitan?

Apa khabar pembaca-pembaca budiman sekalian 😊 Hari ni kak yone nak kongsikan kisah seorang hamba Allah ni yang ibu jari kanannya secara tak sengaja telah terkepit dengan pintu kereta. Memandangkan hamba Allah ni tengah mengandung, maka pengambilan ubat tak digalakkan. Jom kita baca macam mana dia buat untuk mengurangkan kesakitan yang berdenyut-denyut di jarinya.

Hari pertama jari terkepit pintu kereta

Haha ni gambar yang dikongsikan. Katanya sakit berdenyut-denyut walaupun kena di tengahari. Tapi sakitnya sampai ke malam.

Right after terkena tu, kawan kak yone terus goyang-goyangkan tangannya. Tujuannya supaya darah tak membeku dan masih mengalir. Kemudian selepas ada akses kepada air, kawan kak yone ambil mug, isikan dengan air sejuk dan celup jari yang tercedera itu.

Haha electric shock kata kawan kak yone. Sejuk sangat pulak rendam jari tu di dalam air sejuk. Jadi dia hanya lalukan di bawah air yang mengalir. Lega sikit rasanya. Disebabkan sampai ke petang pun masih sakit, maka kawan kak yone bungkus jari tu dengan tisu basah dan celup ke dalam air sejuk. Katanya takdelah rasa macam electric shock. Tisu basah tu cover sikit rasa kesejukan melampau tu.

Balik rumah, masih lagi terasa sakit berdenyut-denyut jari tu. Memang takla kawan kak yone nak makan panadol atau ubat tahan sakit. Disebabkan kawan kak yone ni tengah mengandung, maka dia amalkan Set Prenatal Shaklee yang ada:

💓 Vita-Lea
💓 Vitamin B Complex
💓 Vitamin C
💓 Ostematrix (tablet kalsium)
💓 Omega Guard
💓 ESP

Ok. Kalau vitamin-vitamin yang membantu mengurangkan kesakitan ni, ada je dalam Set Prenatal Shaklee ni. Antaranya yang membantu mengurangkan kesakitan ialah:

💛 Vitamin B Complex - Membantu menenangkan dan melegakan urat saraf.

💛 Ostematrix - Tablet kalsium yang membekalkan sumber kalsium yang diperlukan oleh tulang kita dan pada masa yang sama membantu memberi keregangan kepada otot-otot supaya tak kejang.

💛 Omega Guard - Membekalkan sumber DHA dan EPA dan juga membantu mengurangkan inflamasi yang menyebabkan kesakitan.

💛 Vitamin C - Membantu menguatkan sistem imun badan dan pada masa yang sama memulihkan luka-luka dalaman.

So sebelum tidur, kawan kak yone makan Omega Guard dan Ostematrix untuk keperluan badannya yang sedang hamil dan pada masa yang sama berikhtiar mengurangkan kesakitan dan bengkak pada jarinya.

Alhamdulillah, feedback hari ini, ibu jarinya masih kelihatan blue black di bahagian kuku. Tapi kesakitan tu tak berdenyut-denyut dan dah boleh menulis dan membuat kerja-kerja ringan yang melibatkan penggunaan ibu jari tersebut.

Hari kedua jari terkepit pintu kereta


Alhamdulillah. Itulah walaupun nampak remeh, tapi ibu jari memainkan peranan yang sangat besar. Walaupun hanya sakit terkepit pintu, tapi kesannya berdenyut-denyut dan banyak benda tak boleh nak pegang atau angkat. Jadi nikmat apa lagi yang kita nak dustakan? 

Kena pulak waktu tengah pregnant. Memanglah kita takkan telan ubat tahan sakit sewenang-wenangnya. Mujurlah ada Set Prenatal Shaklee 😀 Set ini memang sangat-sangat membantu ibu-ibu supaya lebih bertenaga dan ceria dalam menempuh waktu kehamilan serta membantu mempertahankan tubuh si ibu supaya kuat dalam melawan jangkitan penyakit.

Manfaat kepada baby dalam kandungan juga sangat banyak. Apabila ibu mendapat cukup nutrisi, bayi dalam kandungan akan membesar dengan sihat dan cergas, insyaAllah.

So nak dapatkan Set Prenatal Shaklee ni, meh hubungi kak yone di 012-5538628. Akan kak yone ajarkan cara-cara untuk mengambil vitamin supaya kesihatan ibu lebih baik semasa hamil dan insyaAllah bacaan HB pun cantik-cantik selalu.

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley,  Menara VSQ, Amcorp Mall, Jaya Shopping Centre, PJ SS14, Jaya33, Subang, USJ dan seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai vitamin semulajadi dan pendaftaran keahlian Shaklee:

DIANA
ID Shaklee: 1112978
Call/ SMS/ Whatsapp: 012-5538628
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Subang, USJ, PJ SS14, Menara VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Jaya Shopping Centre, Mid Valley
Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

Tersepit jarang, terhiris pisau selalu..ihihi.. btw saya pun makan set ni masa mengandung. Best sangat

Balas
avatar

Kalau terhiris pisau, tu tandanya rajin ke dapur :)

Balas