7 Faktor-Faktor Yang Menyebabkan Isteri Anda Penat

Kebelakangan ini, tidak saya nafikan saya berasa letih dan penat sangat terutamanya selepas pulang dari pejabat. Menjadi ibu dan isteri, memang lepas balik keje, kena melayan anak pulak. Kalau suami ada dan membantu, syukur Alhamdulillah. Kalau yang berbeza shif dengan suami, semua kena buat sendiri. All mothers out there pat your shoulder, tidak kira a full housewife atau pun working mother. Anda memang kuat :)

Lepas balik daripada bekerja, sampai rumah nak kena memasak, suap anak makan, layan anak yang berbagai-bagai karenahnya dan banyak lagi, termasuklah menjaga diri anda sendiri. Kalau anak ramai dan kecil lagi, fuhhh memang menguji kesabaran. Tapi perempuan ni memang sangat kuat. Penat macam mana pun, memang digagahkan jua. Dilayannya anak dengan baik.

Tapi saya fikir, ada faktor-faktor yang buat si isteri ni bertambah penat.



Faktor-faktor yang menyebabkan si isteri penat adalah:

  • Bosan  dengan kerja di pejabat yang membuatkan isteri stress.
  • Rutin harian yang sama setiap hari baik di rumah ataupun di pejabat yang menyebabkan isteri bosan dan penat.
  • Menumpukan sepenuh perhatian di pejabat menyebabkan si isteri penat otak dan keletihan.
  • Tak ada kerja sangat di pejabat setiap hari menyebabkan motivasi untuk bekerja down dan terbawa-bawa sehingga ke rumah (otak penat sebab tak buat apa di pejabat).
  • Tiada sokongan daripada suami dalam menguruskan hal rumah tangga
  • Mengadap kesesakan lalulintas yang melampau.
  • Kurang kasih sayang daripada suami dan keluarga.

Mungkin terdapat banyak lagi faktor-faktor yang mungkin menyebabkan si isteri penat. Sebagai suami, anda hendaklah prihatin dengan perubahan si isteri. Sekali sekala, belikan hadiah dan buat kejutan kepada isteri. Bawa isteri anda makan di luar ataupun pergi bercuti. Memang point ini sangat penting.

Si isteri juga hendaklah mencari penyelesaian kepada masalah ini. Kalau dah rasa tak tahan dengan tempat kerja, tukarlah angin, cari pekerjaan yang lebih baik. Apa pun, komunikasi bersama suami sangat penting. Jika dipendam, lama-lama pasti akan meletup. 

Di samping itu, banyakkan berdoa. Kalau rasa tak mahu meluahkan pada suami, luahkan pada Allah kerana Allah Maha Mendengar segala luahan hambaNya :) InsyaAllah hati akan tenang.

Bagi saya, saya amalkan minum Cinch Energy Tea Mix. Saya bukan robot, saya akui saya penat. Untuk mengelakkan keletihan selepas pulang dari pejabat, Saya akan minum Cinch Energy Tea Mix selepas asar. Alhamdulillah, so far so good :)



Dulu saya merasa mengantuk untuk drive pulang dari pejabat. Nak kena tempuh trafik yang teruk. Kadang-kadang tak tertahan mata melihat lampu merah tanda brek daripada kereta-kereta yang banyak. Alhamdulillah, dengan izin Allah jua, saya berasa lebih bertenaga apabila minum Cinch Energy Tea Mix.

Kebaikan Cinch Energy Tea Mix:

Penggalak tenaga semulajadi.
◊Mengandungi Taurina untuk meningkatkan tenaga dan ketahanan badan.
◊Alternatif sihat menggantikan kopi dan teh.
◊Tiada gluten, pewarna dan perisa tiruan.

Sebenarnya Cinch Energy Tea Mix ini adalah untuk orang yang ingin menguruskan badan. Sebab itulah ia menggalakkan tenaga dan mengandungi Taurina untuk meningkatkan tenaga sebab orang yang diet akan makan kurang daripada biasa dan memerlukan lebih tenaga.

Selain itu, kebaikan lain untuk Cinch Energy Tea Mix ialah:
  • Kaya dengan antioksida yang membantu menghindarkan kanser,menurunkan  paras kolestrol dan perlindungan terhadap penyakit jantung.
  • Membantu merendahkan tekanan darah tinggi.
  • Antibakteria dan antiviral
  • Menggalakkan kulit yang sihat
  • Mengurangkan gula dalam darah. Membantu mengurangkan gejala kencing manis.
  • Baik untuk pencernaan. Boleh mengelakkan cirit birit.
  • Bantu melawan penyakit seperti asma, batuk dan selsema dengan mengembangkan salur pernafasan.

Kalau anda mengalami masalah selalu penat seperti saya, hubungilah saya untuk mendapatkan Cinch Energy Tea Mix. Pembelian daripada saya membolehkan anda mendapatkan konsultasi pemakanan supplemen Shaklee percuma setiap masa.

Hubungi saya segera untuk pembelian dan konsultasi yang lebih terperinci. Mohon sokongan anda untuk Like fanpage saya dalam Facebook - Hearty.Love.Healthy

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 0125538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy
Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, PNB Darby Park 

Reference:

http://kedaikeluargasihat.blogspot.com/2013/11/kelebihan-dan-kebaikan-cinch-energy-tea.html
Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

Wow!! Bagus... Jgn dilupa, isteri yg xbekerja pun penat jugak.. Kerja rumah 24 jam menanti...

www.sihatbahagiaceria.blogspot.com

Balas
avatar

Betul... isteri yang bekerja atau tidak memang semuanya sangat komited dan memerlukan supplemen untuk menambah tenaga kak Zam :) Terima kasih mai melawat..

Balas