Cara mudah menanggalkan kotoran degil di dalam toilet

Kali ni kak yone nak share pasal proses membasuh bilik air ataupun kawasan-kawasan yang pakai tiles. Even dekat porch area pun boleh diaplikasikan 😀 Kak yone share ajelah pengalaman yang kak yone sendiri hadap apabila mencuci kawasan-kawasan ni.

Barang-barang yang diperlukan apabila mencuci toilet ialah:

1. Sabun yang bersesuaian
2. Berus

Kiranya dua alatan di atas adalah alatan yang basic la. Ada yang sediakan macam-macam. Berus besar, berus kecil, sponge / span, pencuci tiles, pencuci jamban dan macam-macam lagi. Bagi kak yone, tu terpulang. Sebab akhirnya, bagi kak yone, teknik mencuci tu yang akan menentukan kotoran hilang atau tidak.

Gambar ihsan Google


Kak yone suka pakai berus yang tak keras macam dawai apabila menonyoh lantai. Kak yone prefer berus yang lebih halus dan lembut. Bagi kak yone, lantai lebih mudah disental dan dapat cover bahagian bucu-bucu yang sukar dicapai.

Tapi, pakai berus lembut ni, kak yone perasan, kotoran degil, memang degil sikitlah hendak dihilangkan. Kalau part ni, kak yone rasa bahan pencuci yang digunakan sangat-sangat memainkan peranan. Haaaa yang kak yone puas hati, Basic H daripada Shaklee memang berkesan menghilangkan kesan degil.


Letak sekejap Basic-H, kemudian sental dengan berus lembut pun mudah dihilangkan. Memang kak yone puas hati sangat. Bukan perlu banyak pun, hanya letak setitik dua pada kawasan-kawasan yang degil je.

Ada juga cara yang lain. Kak yone cuba ubah dari guna berus lembut, kepada berus yang kasar. Cuma yang tak best, permukaan mungkin akan tercalar apabila berus kasar digunakan. Tapi, bagi sesiapa yang tak kisah, kotoran-kotoran degil akan hilang juga apabila ditonyoh dengan berus kasar 😊 Tapiiiii jangan lupa letak sabun. So far kak yone puas hati dengan prestasi Basic H yang lembut tapi berkesan dan penggunaan berus yang kasar apabila menyental 😀

Mana-mana pun problem settle. Toilet nampak bersih. Bagi kak yone, kak yone prefer to be gentle. Malas nak pakai pencuci hardcore macam klorox yang sedikit sebanyak mengganggu pernafasan kerana bau dan fungsinya yang kuat.

Kak yone memang suka guna yang lebih selamat pada diri kita, macam pencuci serbaguna Basic H yang diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi tanpa bahan kimia berbahaya. Selebihnya memang simple. Kotoran mudah ditanggalkan, kak yone pun tak terdedah kepada toksin yang membahayakan.

Semoga bermanfaat sharing kak yone. Siapa nak dapatkan Basic H, boleh hubungi kak yone di 012-5538628.

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley,  Menara VSQ, Amcorp Mall, Jaya Shopping Centre, PJ SS14, Jaya33, Subang, USJ dan seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai vitamin semulajadi dan pendaftaran keahlian Shaklee:

DIANA
ID Shaklee: 1112978
Call/ SMS/ Whatsapp: 012-5538628
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Subang, USJ, PJ SS14, Menara VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Jaya Shopping Centre, Mid Valley
Previous
Next Post »
0 Komentar