Ceritera: Bendi Memudahkan Kelahiran

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Weekend yang lepas, saya berpeluang menziarahi seorang kawan yang baru melahirkan anak... Being the mak buyong myself, I was so eager to see the baby... Memang comel... berlesung pipit dan rambut sangat lebat... 

Dah lama sangat rasanya tak pegang newborn baby. Anak sulung saya pun dah besar... Alhamdulillah, skill pegang newborn masih ada... hahaha... Apa yang nak diceritakan di sini adalah sangat beruntung kawan saya ni, kerana Allah memudahkan kelahiran bayinya... Tak sempat masuk ke labour room, dah bersalin dengan hanya dua kali teran....

Apabila saya bersembang, rupanya kawan saya ni suka sangat makan bendi semasa kehamilan kali ini.... Haha... Dua cerita yang sama, seorang kawan di ofis juga memang semasa hamilnya dulu, memang suka sangat makan bendi. Memang sebelum sampai labour room, baby da keluar... Allah.... syukur sangat sebab dipermudahkan kelahiran. Sakit bersalin tu memang ada... tapi saat nak melahirkan itu mudah sangat.



Heee... tengah fikir ni, aku pun kena start makan bendi... Kenapa bendi? Bendi kan adalah sayur yang berlendir.... InsyaAllah, dengan izin Allah usaha nak meneran tu tak perlu kuat sangat kerana lendir bendi tu memudahkan bayi ditolak keluar... Koyakan di kawasan perineum juga dapat dielak atau dikurangkan.... Ibu mana yang tak nak kan :) InsyaAllah usaha dengan mengambil bendi untuk memudahkan kelahiran...

Sembang-sembang lagi.. rupanya kawan saya ni, masa hamil dulu juga mengambil ESP untuk membantu mengurangkan rasa lapar. Biasalah ibu mengandung, memang cepat terasa lapar... ESP memang bagus, selain mengandungi kandungan protein yang tinggi untuk keperluan ibu dan bayi, ESP juga sangat baik diambil semasa bersahur apabila tibanya Ramadhan kerana membantu mengurangkan rasa lapar. Memang bagus sangat diambil oleh ibu-ibu yang sedang hamil dan ingin berpuasa.

Nak best lagi, ibu-ibu hamil boleh gabungkan ESP, Mealshakes dan Performance Drink untuk diminum semasa bersahur. InsyaAllah cergas aje waktu puasa nanti... Heee... Alang-alang dah bercakap kan... saya iklankanlah kejap supplemen-supplemen tersebut. Puasa pun lagi 8 hari nak menjelang tiba... Tapi yang paling best saya ambil semasa berpuasa dulu ialah Cinch Energy Tea Mix (teh yang sedap, wangi baunya). Tak perlu minum kopi... Memang cergas, cerah mata, hilang ngantuk... Supplemen-supplemen Shaklee semua memang best-best :)

Berbalik balik kepada cerita kelahiran ini, sebenarnya, semasa hamil, ibu-ibu yang hamil hendaklah menjaga pemakanan... Sebab nutrisi yang dimakan oleh ibu akan diserap oleh si comel... Saya akui, ada masa-masanya terasa nak makan fast food, tapi fikir-fikir balik, kurang-kurangkanlah. Better makan cook food instead of process food... Banyakkan sayur-sayuran... ni pun saya paksa diri juga. Ikutkan saya kurang makan sayur... Tapi kehamilan kali ini, boleh kata saya makan juga :) Kalau nak tahu nutrisi apa si manja perlukan terutamanya di trimester ketiga, sila baca di SINI

Cukuplah celoteh saya di pagi ini. Semoga membantu dan dipermudahkan ibu-ibu yang sedang menghitung hari... Termasuklah diri saya sendiri :) Kalau berminat nak tahu lagi pasal supplemen Shaklee, jangan malu-malu nak hubungi saya di 012-5538628.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


ID: 1112978
Kind Hearty Enterprise

Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ Viber: 012-5538628

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC

COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek
Previous
Next Post »
0 Komentar