Keratosis Pilaris - Gejala kulit berbintik-bintik yang boleh dipulihkan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua 😊 Baru semalam kak yone menulis pasal Keratosis Pilaris iaitu gejala kulit berbintik-bintik seakan-akan kulit ayam yang boleh dipulihkan.

Kak yone ingat lagi masa zaman universiti dulu. Ada orang cakap kulit kak yone macam kulit ayam sebab ada bintik-bintik kat area tangan. Tak best orang cakap macam tu kan. Semestinya kita semua nak kulit licin dan gebu.

Ikutkan sampai sekarang kak yone tengok kulit di tangan kak yone yang dulu memang jelas sangat kelihatan berbintik-bintik. Sedar tak sedar, sebenarnya kulit ayam tu dah hilang 😁 Sekarang kulit di tangan kak yone dah licin. Smooth gitu.

Bagi yang tertanya-tanya apakah itu Keratosis Pilaris, sila lihat gambar di bawah.

Gambar ihsan Google

Sebenarnya Keratosis Pilaris ni bukanlah masalah kulit pun. Cuma bagi sesetengah orang, rasa tak bestlah tengok kulit berbintik-bintik gitu. Keratosis Pilaris ini terjadi disebabkan oleh pengumpulan keratin iaitu sejenis protein yang melindungi kulit daripada sebarang jangkitan dan bahaya.

Pengumpulan keratin ini selalunya menyebabkan pembukaan liang roma atau pori terhalang. Jika kulit kering, maka keadaan Keratosis Pilaris ini akan lebih teruk.

Orang-orang yang mengalami ekzema akan mengalami keadaan yang lebih teruk dengan Keratosis Pilaris. Yela, kulit dah kering, ada ekzema kemudian ada pulak Keratosis Pilaris, memang bertambah-tambah teruk keadaannya.

Selalunya kanak-kanak atau remaja yang mengalami Keratosis Pilaris ini akan mula pulih seiring dengan peningkatan usia.

Cara-cara mengurangkan Keratosis Pilaris atau kulit berbintik-bintik:

💜 Memastikan kulit sentiasa lembap. Jadi boleh pakai krim-krim yang melembapkan. Nak best lagi, boleh pakai Herbal Blend Shaklee 😊

💜 Kadangkala kulit akan terasa gatal. Tolong jangan garu. Kalau pakai Herbal Blend, insyaAllah kulit akan terasa lebih selesa dan nyaman.

Herbal Blend berharga RM27.50 yang sangat berbaloi-baloi

💜 Amalkan mandi air suam. Elakkan mandi air panas kerana air panas akan mengeringkan kulit.

💜 Gunakan sabun yang mengandungi minyak atau lelemak supaya kulit akan lebih lembap.

💜 Pastikan udara persekitaran lembap. Kalau duduk terlalu lama dalam keadaan sejuk beraircond, sapukanlah krim pada kulit anda.

Rawatan yang membantu dalam pemulihan Keratosis Pilaris:

💟Menggunakan krim dan sabun yang membantu melembapkan kulit.

💟 Menjalani rawatan laser selama beberapa sesi untuk memulihkan masalah Keratosis Pilaris.

💟 Mengamalkan supplemen Vivix yang merupakan supplemen yang kaya dengan antioksidan dan membantu dalam memperbaiki sel-sel dalaman serta meremajakan sistem dalaman sehingga 25 tahun. Boleh rujuk customer kak yone yang sangat happy apabila Keratosis Pilarisnya semakin pulih.



Sebenarnya customer kak yone ni amik Vivix bukanlah sebab nak fokus pada masalah bintik-bintik di kulitnya. Tapi bonuslah sebab masalah bintik-bintik di kulit ni semakin elok dan paling obvious kesannya setelah hanya 2 minggu konsisten Vivix 😊

Jadi, jika korang memang dah lama tercari-cari cara nak mencantik dan memulihkan masalah kulit korang, bolehlah amalkan Vivix. InsyaAllah korang takkan kecewa.

Pembelian Vivix akan melayakkan penghantaran percuma terus kepada alamat yang diberikan 😊 Kalau beli dua botol Vivix, terus akan dapat keahlian secara percuma. So bolehlah enjoy beli vitamin-vitamin lain dengan harga yang lebih menjimatkan. Plus ada cash back bernilai RM30++. Memang best dan berbaloi-baloi.

Semoga bermanfaat untuk pembaca-pembaca blog kak yone. Jom support kak yone. Meh like FB page kak yone:


Jadi, dapatkan Vivix segera daripada kak yone. Jangan malu-malu nak contact kak yone di 012-5538628.

Nak beli secara online terus pun boleh. Klik aje link di bawah.


Nak kak yone COD kan pun boleh. Siapa-siapa di area-area berikut please take note 😉

💥 Shah Alam
💥 Klang area Hotel Premier, KWSP, AEON Bukit Tinggi, Taman Sri Andalas
💥 Petaling Jaya (PJ) area VSQ Tower, Amcorp Mall, Menara PKNS, Celcom, Seksyen 51
💥 Mid Valley City
💥 Subang, USJ dan kawasan sekitarnya
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar

Wah, tu pasti sangat berguna untuk kesehatan dan kebersihan kulit. Thanks, sangat bermanfaat.. Jangan lupe ya, kunjungi pula blog ku: http://pasukanlaut.blogspot.co.id/

Balas