All About Shaklee OsteMatrix

Pengenalan kepada OsteMatrix Shaklee


Kalau anda perasan, banyak entry saya adalah berkaitan OsteMatrix Shaklee aje. Ini disebabkan saya adalah pengguna tegar OsteMatrix ini. Sebelum ini pun memang dah banyak saya ceritakan berkenaan kebaikan OsteMatrix. 

OsteMatrix adalah tablet kalsium yang dikeluarkan oleh Shaklee. Jika dibandingkan dengan brand-brand lain, saya lebih suka yang dihasilkan oleh Shaklee kerana pastinya ia adalah daripada bahan-bahan asli dan telah terbukti secara klinikal dapat menyerap kalsium sehingga 99%. 

Supplemen-supplemen Shaklee memang terdiri daripada bahan-bahan asli kerana pelajar-pelajar kita sendiri telah melakukan kajian dan perbandingan dengan brand-brand yang lain yang banyaknya terdiri daripada bahan-bahan sintetik. Daripada menggunakan OsteMatrix Shaklee, saya jatuh cinta kepada supplemen-supplemen lain keluaran Shaklee kerana keberkesanannya.

Saya akui dalam mencari supplemen yang terbaik (selepas merasai kebaikan OsteMatrix), saya ade mencari tablet kalsium yang menyerupai OsteMatrix daripada brand-brand yang lain. Saya nak tengok jika ada yang lebih murah :p Ada sesetengah brand, tablet kalsium mereka tidak dapat dijual di Malaysia kerana belum mendapat perlepasan, ada yang banyak dijual di farmasi, sesetengahnya saya langsung tidak merasai keberkesanannya. Akhirnya OsteMatrix Shaklee tetap menjadi pujaan hati.

OsteMatrix Shaklee diperbuat daripada bahan-bahan yang paling seimbang untuk memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formula OsteMatrix sangat unik kerana diperbuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Kandungannya terdiri daripada kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zink, kuprum, manganes dan boron. 

Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Apa yang kita semua ketahui, pengambilan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur dengan berkesan. 

Kebaikan Utama OsteMatrix Shaklee

💙Menguatkan Tulang
Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Selain itu, kalsium merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan menrangsang darah untuk memekat.

💙Memperbaiki Kekejangan dan Kebas-Kebas
Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

💙Meringankan Stres
Kalsium mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur yang nyenyak, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stres. Selain itu, pengambilan kalsium yang mencukupi juga mengurangkan sakit kepala, pitam dan mood swing.

💙Memperbaiki Masalah Haid
Berdasarkan kajian yang dijalankan, pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit semasa haid, membantu membuang air kecil dan membantu mengurangkan kembung perut.

💙Pengalkalian Tubuh
Kalsium adalah mineral alkali dan sangat berkesan dalam memastikan imbangan pH tubuh. Di samping itu, ia juga menghalang obesiti di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

💙Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.


💙Mengandungi Vitamin D
Vitamin D mampu merawat penyakit rickets. Selain itu, vitamin D mampu meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vitamin D harus diambil oleh individu melebihi 55 tahun, wanita hamil, kanak-kanak dan juga seorang vegetarian.

💙Mengandungi Magnesium
Magnesium adalah ion positif no. 2 penting di dalam tubuh kita. Magnesium menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Di samping itu, magnesium mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Selain itu, magnesium juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

💙Zink, boron, manganes dan kuprum
Memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.




*Apabila memilih supplemen kalsium, pastikan terdapat Vitamin D dan magnesium untuk penyerapan kalsium yang optima.

*Elakkan supplemen yang diperbuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum.

*Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Saya cadangkan untuk pengekalan kesihatan tulang dan badan yang baik, OsteMatrik Shaklee adalah pilihan supplemen yang terbaik. Hubungi saya!

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley,  Menara VSQ, Amcorp Mall, Jaya Shopping Centre, PJ SS14, Jaya33, Subang, USJ dan seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai vitamin semulajadi dan pendaftaran keahlian Shaklee:

DIANA
ID Shaklee: 1112978
Call/ SMS/ Whatsapp: 016-2364796
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Subang, USJ, PJ SS14, Menara VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Jaya Shopping Centre, Mid Valley
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar

blog yang menarik..info yang padat..... jom singgah juga di http://pakarvitamin.blogspot.com

Balas