Advance Joint Health Tablet

Kebaikan Advance Joint Health Tablet

Advance Joint Health Complex Shaklee mengandungi suatu bentuk ekstrak Boswellia yang telah terbukti melalui kajian klinikal mampu meningkatkan keselesaan sendi di dalam jangkamasa seawal 5 hari. 

Advance Joint Health Tablet Shaklee juga merangkumi kombinasi nutrien kesihatan untuk sendi yang terdiri daripada zink, kuprum, manganese dan vitamin C. Setiap satu nutrien ini memainkan peranan yang unik dan kritikal dalam membangunkan kolagen penghubung dan rawan yang sihat.




Kandungan Advance Joint Health Tablet

Ekstrak Boswellia:
Diperoleh daripada resin pokok Boswellia Serrata, ekstrak botonikal ini mengandungi asid boswellik yang menghalang formasi leukotrien iaitu sejenis bahan kimia yang dihasilkan oleh tubuh untuk menyerang tisu sendi yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.

Ekstrak proprietary Boswellia yang digunakan mengandungi konsentrasi AKBA (3-acetyl-11- keto-beta-boswellic acid) yang tinggi, satu asid boswellik, dan lain-lain ekstrak Boswellia yang digabung untuk menghasilkan bioaktiviti yang lebih unggul dari hanya AKBA.

Di samping itu, daripada ujian klinikal yang dijalankan, para peserta yang mengambil ekstrak Boswellia daripada Advance Joint Health Tablet melaporkan keselesaan sendi yang lebih baik.

Ekstrak jagung membekalkan sumber glukosamin yang pekat:
Glukosamin
- Sejenis gula amino yang berfungsi sebagai blok utama pembinaan struktur proteoglycans, suatu komponen struktur rawan dan cecair di antara tulang yang bertindak sebagai pelincir. Banyak kajian yang telah diterbitkan menunjukkan supplemen glukosamin membantu meningkatkan pelbagai gerakan, mengurangkan kesakitan apabila bergerak dan pergerakan badan lebih fleksibel.

- Dalam Advance Joint Health Tablet terdapat glukasamin hydroklorid iaitu sumber glukosamin yang tinggi kepekatannya. Ia diperoleh daripada sumber sayuran berbanding dengan kebanyakan glukosamin yang diperoleh daripada sumber kekerang.

Vitamin C
Membekalkan 100% keperluan harian vitamin C yang diperlukan untuk sintesis kolagen.

Zink, kuprum dan manganese
Mineral surih ini diperlukan untuk membina tisu penghubung.

Nutrien yang terkandung dalam Advance Joint Health Tablet ini telah terbukti secara klinikal untuk:

  • Menggalakkan pergerakan
  • Meningkatkan fleksibiliti
  • Meningkatkan fungsi sendi
  • Menyokong kesihatan sendi untuk jangkamasa panjang.
Tidak seperti kebanyakan supplemen kesihatan sendi yang lain, Advance Joint Health Tablet tidak mengandungi kondroitin, sejenis bahan yang terbukti dalam ujian klinikal menghalang penyerapan glukosamin. Advance Joint Health Tablet adalah 100% bebas daripada kekerang dan 100% terdiri daripada sumber sayur-sayuran.

Perbezaan di antara sendi yang sihat dan sendi yang stres

Sendi yang stres
Sendi menjadi stres kerana menjadi haus dan lusuh kerana:
- kerja terlalu kuat
- berdiri terlalu lama
- banyak berjalan








Berdasarkan gambarajah di atas:
1. Rawan menjadi lemah dan rapuh
2. Tisu penghubung sekeliling tulang terurai
3. Geseran berlaku di antara tulang-tulang yang mengeluarkan kimia yang menyerang rawan, menyebabkan ketidakselesaan dan pergerakan yang terhad.





Sendi yang sihat
Advance Joint Health Tablet membantu sendi dalam 3 cara:








1. Meningkatkan lingkaran kushion: Glukosamin membantu memelihara rawan. Kushion yang terbentuk melindungi sendi dan membolehkan pergerakan yang lebih bebas.
2. Memelihara tisu penghubung yang sihat: Zink, kuprum, manganese dan vitamin C membantu membina kolagen dan lain-lain komponen tisu penghubung yang memberi kekuatan struktur kepada sendi.
3. Meningkatkan keselesaan sendi: Ekstrak Boswellia pantas membantutkan mekanisma respons stres tubuh untuk memperbaiki keselesaan sendi.


Apabila umur semakin meningkat, keselesaan sendi berkurangan. Untuk itu, kita haruslah menjaganya daripada peringkat awal sebelum menjadi lebih teruk. Sendi yang sihat menyumbang kepada kesihatan tubuh yang baik.

Berminat untuk membeli atau hadiahkan kepada orang yang tersayang? Hubungi saya segera! :)



Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ dan seluruh Malaysia untuk pembelian vitamin semulajadi Shaklee, maklumat lanjut vitamin semulajadi Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:

NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram: 0125538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Menara VSQ, Mid Valley, PNB Darby Park
Previous
Next Post »
0 Komentar