Bimbang Si Ibu.. Anak nak exam

Hati terasa resah... Masa semakin singkat... Macam mana ibu nak buat ni?

Beginilah jiwa seorang ibu... Apa yang dirisau sangat tu? Gara-gara anak nak exam.. Ibu yang tak senang duduk...

Alhamdulillah setakat ni pencapaian abang sangat bagus... Ibu ni bukanlah nak paksa abang sangat.. Cuma tinggal kat Malaysia yang pendidikannya berasaskan exam.. Sedikit sebanyak ibu terpaksa menyediakan abang juga..

Lagi seminggu lebih aje lagi ujian kemasukan ke sekolah agama akan dijalankan.. Tengok soalan soalannya.. Aduh... Ibu kecik-kecik dulu langsung tak tahu apa...



Anak-anak sekarang memang advance berbanding zaman ibu ayah dulu... Jadi ibu terpaksa ikut rentak zaman sekarang.. Padahal ibu nak aje abang main sepuas-puasnya..

Ibu minta maaf abang... Bila ibu jadi cikgu... Ibu memang garang macam singa... Garangnya... Ibu sendiri tak percaya...

Alhamdulillah... Tak sukar untuk mengajar anak-anak... Otak mereka bagaikan sponge.. Mudah menerima apa yang diajarkan dan ingat pulak tu :)

Abang ni dulu, mula-mula ibu dan ayah ingat nak kenalkan kepada supplemen sebab picky eater dan telah stop minum susu apabila umur menginjak 2 tahun... Tapi doktor nasihatkan tak perlu dulu... 

Sampailah pada awal bulan November 2014, pada dinihari tersebut, abang tiba-tiba bangun sambil menangis-nangis... Aku lihat matanya bengkak... Rupanya alergi abang menyerang. Boleh baca kisah selanjutnya di sini.

Saat itu, setelah abang pulih, aku mula berikan Omega Guard Shaklee kepadanya untuk mengurangkan keradangan alergi. Di samping itu, aku juga tambahkan Mealshakes untuk meningkatkan selera makan serta Chewable Vitamin C untuk memantapkan sistem imun abang.

Alhamdulillah, kesihatan abang sangat-sangat baik.. Syukur kepada Allah. Mulai saat itu, sangat jarang abang ke klinik... Omega Guard tu, selain membantu mengurangkan keradangan, juga sangat baik untuk perkembangan otak anak-anak. Anak-anak sememangnya dah bijak tapi pengambilan Omega Guard akan meningkatkan lagi potensi anak-anak itu.

Bagi ibu bapa yang mencari supplemen untuk anak-anak, saya sangat menggalakkan pengambilan:
  • Mealshakes mengandungi vitamin dan mineral untuk perkembangan anak-anak serta membantu mengurangkan masalah sembelit anak-anak.
  • Chewable Vitamin C membantu meningkatkan  sistem pertahanan badan anak-anak.
  • Omega Guard membantu dalam perkembangan otak, memperkuatkan sistem imun badan serta mengurangkan masalah batuk dan selsema anak-anak.
  • Vitalea for children merupakan multivitamin untuk anak-anak yang membantu mencukupkan nutrisi asas yang diperlukan untuk perkembangan anak-anak.

Maaflah terlencong pula pasal supplemen... InsyaAllah, anak-anak mempunyai potensi yang sangat baik, encourage them but don't force them. Ibu yakin, abang akan buat yang terbaik untuk exam itu nanti. Ibu serahkan kepada Allah untuk menentukan yang terbaik :)

Yang nak beli supplemen untuk anak-anak, anda boleh beli secara online dengan klik butang order di bawah.


Kalau nak tanya saya mengenai supplemen-supplemen ini atau dapatkan daripada saya secara pos atau COD, boleh hubungi saya di 012-5538628. Nak jimat lagi, anda boleh mendaftar sebagi ahli. Hubungi saya segera :)

Saya COD di sekitar Shah Alam, Subang Jaya, Petaling Jaya dan Klang.

Terima kasih.

Diana
Hearty . Love . Healthy
SID: 1112978 (boleh guna ID saya jika walk-in ke Shaklee)
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar