Jauhi produk pembersih kegunaan rumah yang mengakibatkan kematian kepada pengguna

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Heboh berita di media sosial tentang sebuah syarikat terkenal yang mengeluarkan produk pembersih untuk kegunaan rumah yang didapati mengandungi bahan kimia yang berbahaya hingga mengakibatkan kesakitan dan kematian kepada para pengguna.




Setiap hari, kita memang tidak lari daripada menggunakan bahan-bahan pembersih ini. Bahan-bahan ini memang sudah menjadi sebahagian daripada kehidupan kita. Bayangkan kita mandi, kita pakai sabun, kita mencuci pinggan mangkuk juga dengan sabun. Mencuci tangan pun dengan sabun. Pakaian kita juga menggunakan sabun pencuci yang kononnya untuk membersihkan pakaian-pakaian kita.

Tanpa kita sedar, sebenarnya kita mendedahkan diri kita, keluarga kita, malah orang-orang di sekeliling kita dengan pelbagai bahan kimia yang memudaratkan tubuh dan juga membunuh kita secara perlahan-lahan. Dalam kes syarikat di atas, humidifier yang digunakan menyebabkan mangsa mendapat penyakit paru-paru misteri dan akhirnya meninggal. Kes ini banyak memberi kesan ke atas wanita hamil dan kanak-kanak. Sadis sungguh. 

Kalau anda perasan, bahan-bahan yang terdapat di dalam pencuci atau pelembut fabrik, kebanyakannya tidak dinyatakan pada pek atau botol sabun tersebut. Maka kita takkan tahu apa yang digunakan untuk menghasilkan sabun tersebut. 

Kalau anda nak tahu sabun tersebut mengandungi bahan kimia yang berbahaya, cuba basuh baju dengan washing machine. Kemudian biarkan baju-baju tersebut dalam washing machine tersebut dalam sehari. Apabila anda buka washing machine tersebut, mesti berbau busuk kan... Apabila anda sidai baju tersebut pun, mesti berbau hapak je baju-baju anda... Haaaa... Itu tandanya, sabun pencuci tersebut banyak bahan kimia. 

Bagi yang mempunyai kulit yang sensitif, mesti akan selalu rasa gatal-gatal dan tidak selesa pada kulit. Dalam hal ini, lebih baik jika kita bertukar kepada produk yang menggunakan bahan-bahan semulajadi seperti produk-produk pembersih yang dikeluarkan oleh Shaklee yang memang mementingkan konsep bahan semulajadi dan selamat. Sebelum apa-apa, kita layan dulu video di bawah.

Video ini menunjukkan perbezaan di antara dua jenama X dan Fresh Laundry Concentrate Shaklee yang tidak mengandungi residue (sisa-sisa bahan kimia) dan boleh ditembusi oleh cahaya laser.

Dengan keadaan sekarang yang terlalu banyak penggunaan bahan kimia, seperti dalam makanan seharian kita, bahan-bahan pembersih rumah, lebih baik dengan perlahan-lahan kita ubah gaya hidup kita ke arah penggunaan bahan-bahan semulajadi yang lebih selamat dan mesra alam.

Sebagai contoh Fresh Laundry Concentrate Shaklee ini adalah sabun serbuk pembersih pakaian yang sangat selamat digunakan. Apakah kebaikan Fresh Laundry Concentrate ini?
  • Sekotak boleh mencuci sehingga 88 cucian iaitu melebihi 43% daripada jenama terkenal yang lain.
  • Enzim pembersih yang terdapat di dalam pencuci ini menjaga pakaian yang berwarna putih dan juga pakaian yang berwarna-warni.
  • Tidak mengandungi klorin dan bahan-bahan kimia yang berbahaya.
  • Boleh digunakan untuk suhu air panas atau sejuk.
  • Menjaga fabrik supaya warna tidak luntur dan tidak menjejaskan warna pakaian lain.

Selain itu, Shaklee juga mengandungi rangkaian Home Care - Get Clean yang lain seperti:
  • Basic H - Organic Super Cleaning Concentrate iaitu pencuci serbaguna yang pekat dan hanya memerlukan sedikit sahaja apabila mencuci.
  • Dish Wash Concentrate untuk mencuci pinggan mangkuk.
  • Soft Fabric Concentrate
  • Fresh Laundry Concentrate yang diterangkan di atas.
Anda berminat untuk mendapatkannya? Mudah sahaja, Klik Order button di bawah untuk membuat pembelian :) Produk anda akan dihantar terus kepada anda.



Jika anda mahukan panduan dan nasihat tentang produk-produk Get Clean ataupun order melalui saya, anda boleh menghubungi 012-5538628. Marilah kita bersama-sama mengubah cara hidup kita ke arah yang lebih sihat :)

Nak dapatkan harga yang lebih menjimatkan? Apa kata anda join sebagai ahli sahaja. Apa-apa, hubungi saya di 012-5538628.

Terima kasih.

Diana
SID: 1112978 (boleh pakai ID saya kalau anda walk-in ke branch Shaklee)
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar