Keperluan nutrisi yang diperlukan oleh kaum lelaki untuk kehidupan yang lebih sihat

Assalamualaikum dan salam bahagia semuanya :) Heee... Harap semuanya bahagia-bahagia selalu... Hari ni nak cerita mengenai keperluan nutrisi yang diperlukan oleh kaum lelaki untuk kehidupan yang lebih sihat. Para isteri take note ya... Untuk kesihatan tunjang keluarga anda juga kan :)




Apabila bercakap mengenai nutrisi, kita sebenarnya bercakap mengenai apa yang kita makan setiap hari. Dalam makanan, terkandung banyak nutrisi, ada karbohidrat, protein, serat, gula dan sebagainya. Tetapi persoalannya, adakah kita mendapat nutrisi yang mencukupi daripada makanan yang kita makan? Haaaa that's the tricky part sebab, nutrisi ni sangat manja sebenarnya.... Sebab, kepanasan yang melampau, akan merosakkan nutrisi.

Kita ambil protein la sebagai contoh. Protein boleh didapati daripada ayam, daging, sayur-sayuran seperti brokoli, telur serta kacang kekacang. Kalau kacang kekacang tu, ada yang boleh makan seperti sedia ada, insyaAllah, dapatlah nutrien protein yang kita perlukan... 

Macam ayam dan daging.... Orang Malaysia ni, ada pelbagai jenis masakan untuk ayam dan daging. Kita boleh goreng, kita boleh buat kari (fuhhh sedap), buat sup... dan sebagainya. Tapi.... :'( zat protein akan musnah apabila terkena suhu yang tinggi.. Maknanya, apabila kita masak, habislah zat protein tu... Jadi, walaupun kita rasa nak amik protein banyak sebab nak bina 6 packs, badan kita sebenarnya tak dapat protein yang cukup pun....

Oleh itu, kita memang kena ambil makanan tambahan dalam kehidupan seharian kita... Apabila badan kita mendapat nutrisi yang mencukupi, maka kehidupan kita akan lebih sihat. InsyaAllah. Sebab apa tau? Sebab nutrisi-nutrisi yang kita ambil inilah yang akan membantu memperbaiki sistem dalaman kita. 

Let say, kaki kita terluka teruk. Kalau pergi klinik, doktor akan bagi ubat tahan sakit dan juga krim sebab nak baikkan luka tersebut. Tapi apa relevannya ubat tahan sakit dalam memperbaiki luka tersebut? Ubat tahan sakit sebab nak bagi kita tak sakit aje la kan? Kemudian krim tu... hanya memperbaiki keadaan luaran... Bagaimana pula dalamannya?

Sebab itulah kita memerlukan nutrisi. Untuk memperbaiki luka itu luaran dan dalaman, kita memerlukan protein untuk menggalakkan pertumbuhan sel-sel baru. Di samping itu, Zink akan mempercepatkan pemulihan luka. Vitamin B akan membantu dalam memulihkan semula luka tersebut. Selebihnya, nutrisi tersebut akan diserap oleh badan untuk kegunaan fungsi-fungsi lain.

Oleh itu, kaum lelaki memerlukan nutrisi-nutrisi berikut setiap hari:
  • Protein
  • Vitamin C
  • Vitamin B Complex 
  • Minyak ikan DHA dan EPA
  • Zink
Mana nak dapatkan zat-zat begini... Memang kena hadam setiap makanan yang kita makan untuk mengetahui setiap nutrisi dan zat yang terkandung di dalam makanan. Tapi rasanya, tak perlu susah-susah. Nak harap daripada pemakanan, takut banyak nutrisi dah musnah semasa masakan. Jadi yang terbaik ialah amalkan supplemen.

Berikut adalah cadangan supplemen untuk kaum lelaki:
  • ESP - Untuk mendapatkan zat protein yang mencukupi setiap hari.
  • Vitalea - Sumber multivitamin yang memang sangat-sangat diperlukan oleh badan kita.
  • Sustained-Release Vita C Plus - Sangat bagus untuk meningkat sistem imun serta menyingkirkan logam-logam serta toksin di dalam badan. Kalau perokok, elok sangat ambil Vitamin C ni.
  • B-Complex - Membantu mengekalkan tenaga, mengurangkan stress serta membantu dalam kesihatan kuku dan rambut.
  • Omega Guard - Untuk mengurangkan kadar kolesterol di dalam darah serta untuk kesihatan jantung.
  • Zink Complex - Untuk kesihatan seksual lelaki, serta kesihatan lelaki secara menyeluruh.
Oleh itu, kaum adam sekalian, fikirlah tanggungjawab yang kamu tanggung terhadap keluarga di dunia serta di akhirat. Utamakan kesihatan. Apabila sihat, kita lalai... Kita fikir kita akan selalu sihat... Tapi apabila sakit, parah kerana kita memerlukan kewangan yang kukuh untuk menampung bil-bil yang perlu dibayar... 

Untuk pembelian vitamin-vitamin di atas, anda boleh klik butang Order di bawah untuk pembelian online. 



Atau, anda boleh hubungi saya di 012-5538628 untuk pembelian dan COD di area Shah Alam, Klang, Petaling Jaya. Sekitar Lembah Klang, boleh waktu hujung minggu. Saya juga akan memberi panduan dan konsultasi  dalam pengambilan vitamin-vitamin tersebut :) Nak jadi ahli pun boleh, sikit-sikit, lama-lama hasilnya boleh menjanakan pendapatan, layan dulu video di bawah ya :) Klik play ye :)


Nak Jana Pendapatan Online Untuk Bayar Sewa Rumah? from iReach HD on Vimeo.


Terima kasih :)

Diana
Hearty . Love . Healthy
SID: 1112978 (boleh guna ID saya jika walk-in ke Shaklee)
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar

memang kena cari supliment untuk menambahkan segala nutrisi yang mungkin susah nak cari dari pemakanan sihat

Balas