Cuaca panas, puasa dan tenaga

Allahuakhbar... Panas betul cuaca sekarang walaupun ada masanya hari hujan.... Hujung minggu yang baru-baru ni, memang agak sibuk sikit. Ada hari sukan anak dan keesokannya berurusan dengan kontraktor... 

Terasa bahang panasnya apabila berada di luar rumah... Memandangkan saya nak mengambil sunat Nisfu Syaaban, saya berpuasa semalam... Ya Allah, walaupun saya kebanyakan masanya duduk di bawah bumbung.... Tapi terasa berpuasa seperti anak-anak kecil... Panas, haus dan letihnya... Allah sahaja yang tahu... Macam terkena heat stroke pun ada.


Silap saya juga tidak terbangun sahur pagi semalam... Dahla malam sebelum itu pun agak kurang minum air... Korang bangun sahur tau.. Banyak pahala dan keberkatannya...

Masa hari sukan anak saya pada hari Sabtu tu pun boleh tahan juga... Berada di luar... Tapi sekurang-kurangnya saya tidak berpuasa... Boleh minum air... Yang best lagi bawalah air Performance Drink yang berperisa oren.... Memang bagus untuk mengekalkan badan bertenaga selalu dan kurang haus :)

Sebab apa saya cakap saya macam terkena heat stroke? Sebab saya terasa sakit kepala sangat... Itu adalah petanda heat stroke.. Anda boleh rujuk maklumat tentang heat stroke di sini.

Hari ni, saya ambil pengajaran daripada peristiwa semalam, dan memastikan saya bersahur di pagi hari... Saya memang agak ala kadar je apabila makan sekarang ni... Heee... Jadi pagi tadi, saya bersahur telur goreng dan minum ESP. Tapi yang bestnya, kalau anda ni nak bersahur express, yang terbaik, amalkan minuman yang terdiri daripada:
  • ESP
  • Mealshakes
  • Performance Drink
Kombinasi ketiga-tiga ini dinamakan Mighty 3 Gems. Berikut adalah kebaikan Mighty 3 Gems ini :)


Haaaa... Memandangkan ramai dah mula berpuasa sunat sekarang ni, tak rugi anda mulakan sekarang. Bukan sahaja anda akan menikmati hari yang penuh bertenaga, malah kombinasi ini juga membantu mencukupkan nutrisi yang diperlukan oleh badan anda. Ibu-ibu yang sedang menyusukan anak tu, digalakkan sangat mengamalkan set Mighty 3 Gems ni...

InsyaAllah, selain mengandungi kandungan indeks glisemik yang rendah (melepaskan tenaga secara perlahan-lahan dan mengurangkan rasa lapar), hasilnya anda akan lihat sendiri, kesihatan anda akan lebih baik serta memberi kesan kepada keadaan kulit anda sebab ESP dan Mealshakes adalah sumber protein yang sangat-sangat penting untuk keperluan badan anda :) 

Okay, sekarang masanya anda fikir. Percayalah, tak rugi kalau anda melabur untuk set Mighty 3 Gems ni. Seisi keluarga boleh menikmatinya. Jika anda nak order secara online, anda boleh menekan butang Order di bawah.


Anda juga boleh dapatkan daripada saya secara COD atau pos :) Yang nak saya COD kan, saya COD di area Shah Alam, Subang Jaya, Petaling Jaya dan Klang.. Untuk pembelian atau pertanyaan, bolehlah hubungi saya di 012-5538628. Pembelian secara online, pos atau COD, semuanya wajib mendapat konsultasi saya secara percuma mengenai pengambilan Vitamin :D

Saya doakan semua orang sihat bahagia dan gembira selalu :)

SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar