Kenapa Makan Supplemen Shaklee Tiada Kesan?

Saya ada terima feedback berkenaan dengan pengambilan supplemen Shaklee... katanya, makan dah dekat sebulan, tapi tak ada kesan apa pun.... 

Ada jugak yang kata, makan Set Kulit Cantik, kulit muka makin berjerawat. Makan Set Kurus Menawan Shaklee, badan makin gemuk..... fuhhhh mesti yang tengah survey-survey nak beli supplemen Shaklee akan terfikir sekejap.. nak beli atau tidak kan?



Mesti frust apabila kita melabur mahal-mahal ke atas supplemen-supplemen ini.. kemudian tiada kesan yang kelihatan. Malah keadaan bertambah buruk jadinya. Maka kita pun berputus asa dan berhenti makan mana-mana set supplemen Shaklee.

Sebenarnya begini, sebelum anda berhenti dan berputus asa dalam meneruskan pemakanan supplemen Shaklee itu, baca di sini dulu ya. 



Apabila kita mula memakan apa-apa supplemen, tiba-tiba kita rasa mengantuk... ada juga apabila makan supplemen, tiba-tiba sukar nak membuang air besar, atau pun mengalami pedih hati, dan banyak lagi simptom yang kurang menyenangkan. Apa yang anda alami itu, sebenarnya dinamakan "Healing Crisis".

Secara ringkasnya, "Healing Crisis" ialah apabila badan kita bertindak balas dengan supplemen-supplemen Shaklee yang kita ambil, maka akan berlakulah kesan-kesan sampingan yang tidak menyenangkan untuk jangka masa yang singkat tapi sangat baik untuk kesihatan jangka panjang anda.

Kenapa berlakunya "Healing Crisis"?

Sebelum supplemen-supplemen Shaklee yang anda ambil itu hendak menunjukkan kesan yang ketara kepada tubuh badan anda, supplemen-supplemen Shaklee yang anda ambil itu, terlebih dahulu akan memperbaiki sel-sel dalaman anda yang memerlukan perhatian. Baca selanjutnya berkenaan "Healing Crisis" di sini.

Anologi mudahnya begini:

Kalau di atas jalan raya ada lubang. Lubang tersebut perlu diperbaiki. Jika dibiarkan akan bertambah besar dan jalan akan menjadi semakin teruk. 

Begitu juga dengan tubuh kita... anggaplah seperti jalan raya..mungkin di sana sini terdapat lubang yang perlu diperbaiki tapi kita tidak perasan. Apabila mengambil supplemen, supplemen tersebut perlu memperbaiki dahulu kerosakan tersebut sebelum menghasilkan kesan baik yang kita perlukan.... 

Kadangkala juga, dalam badan kita, terlalu banyak toksin, kita kena bersihkan dahulu atau buang dahulu toksin tersebut sebelum proses pemulihan yang kita ingini dijalankan. Barulah supplemen-supplemen yang kita ambil mudah diserap oleh tubuh. Hasilnya baru kesan yang baik dapat kita rasai. Cuba baca testimoni seorang rakan saya ini, di mana, untuk mendapatkan kesan kulit cantik, dia perlu detoks dulu.



Tiada apa pun di dunia ini menunjukkan kesan yang cepat. Kalau jadi cepat, mungkin ada yang tersirat... kebanyakannya kurang baik kesan selepas itu. Kalau nak tengok hasil perniagaan kita untuk menjadikan kita kaya pun, kita tidak akan kaya semalaman. Mungkin mengambil masa bertahun-tahun. Begitu jugalah halnya apabila mengambil supplemen. Tambah-tambah lagi supplemen Shaklee adalah supplemen semulajadi. Tiada bahan kimia. Tentunya masa diperlukan untuk melihat hasilnya. 

Penyelesaian Untuk Merasai Kesan Supplemen Shaklee
  • Minum air banyak-banyak. Kalau nak tahu berapa banyak yang anda perlukan, pengiraannya begini. 20kg berat anda, 1 liter air diperlukan. Jika berat anda 60kg, maka 3 liter air diperlukan. Pengambilan air yang mencukupi akan melancarkan proses perkumuhan badan anda dan memudahkan penyahtoksin dalam badan anda.
  • Bersenam. Apabila kita bersenam, peredaran darah akan lebih lancar. Oleh itu bahan-bahan toksin yang tidak diperlukan akan lebih mudah dikeluarkan.
  • Banyakkan memakan makanan yang berserat dan tinggi protein. Makanan jenis ini memudahkan proses perkumuhan serta memberi tenaga dan memperbaiki sel-sel.
Oleh itu, jangan berputus asa apabila anda belum merasai kesan supplemen-supplemen Shaklee yang anda amal. Istiqamahlah atau konsistenlah dalam pengambilan supplemen tersebut, mengikut panduan yang diberikan oleh distributor anda. InsyaAllah, you'll feel the difference :)

Oklah, sesiapa yang nak beli mana-mana supplemen Shaklee atau hendak mendapatkan sebarang khidmat nasihat tentang supplemen yang anda perlukan, bolehlah berhubung dengan saya. Pelanggan-pelanggan saya berhak mendapatkan konsultasi penuh serta cara pemakanan supplemen daripada saya setiap masa. Hubungi 012-5538628 untuk pembelian.

Memandangkan promosi bulan ini, iaitu Vivix beli 6 botol percuma sebotol juga semakin menghampiri ke penghujungnya, jom beli daripada saya sekarang! Rugi tak beli sebab pada masa sekaranglah anda boleh dapat pelbagai tawaran hebat, seperti keahlian percuma, CASH Rebate pada bulan depan, dan Vivix dengan harga yang lebih baik. Stok ada dalam tangan dan untuk kali ini, saya tidak kisah nak COD kepada anda, di mana jua anda berada di Klang Valley ini.

Kalau yang berada di Kota Bharu, Pasir Mas dan kawasan-kawasan berhampiran, boleh juga confirmkan order anda sekarang. Minggu depan saya akan hantar kepada anda directly. 


Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 012-5538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy
Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978


Previous
Next Post »
0 Komentar