Selamat Hari Raya - Hati-Hati Di Jalan Raya

Alhamdulillah.. Hari ni dah pun 1 Syawal... Selamat Hari Raya saya ucapkan... Segala salah dan silap saya.. dalam penulisan saya di blog dan Facebook, harap dimaafkan.. Sedih Ramadhan telah pergi meninggalkan kita.. :( Semoga kita direzekikan lagi berjumpa dengan Ramadhan yang mendatang.. InsyaAllah..

Apabila bercakap pasal Raya... memang begitu sinonim dengan kesesakan lalulintas. Hampir semua warga kota pulang ke kampung halaman masing-masing. Orang yang tinggal di Lembah Klang cakap boleh berbaring di atas jalan.. nak kata kosongnya KL tu.. heeee..

Okla kali ini saya nak kongsikan pengalaman saya balik berhari raya ke Pulau Pinang... haha... dahsyat2 rakyat Malaysia ni bila balik berhari raya...heee..

Saya bertolak dari rumah lebih kurang pukul 5.30 petang...pada hari Sabtu, 26hb Julai 2014. Alhamdulillah perjalanan sebaik sahaja masuk highway PLUS sangat lancar...... Dalam fikiran saya, mungkin jalan dah clear dan ramai orang dah sampai ke destinasi masing-masing.. Kemungkinan besar, mereka dah bertolak pada Jumaat malam dan Sabtu pagi. 

Namun tanggapan saya salah...Sampai melepasi Tanjung Malim dan mendekati Behrang, kenderaan semua sudah bergerak perlahan. 


Masa ni, saya tak kisah lagi, kalau setakat beratur tapi berjalan... InsyaAllah..takdelah teruk... suka hati saya..heee... Ada masa-masanye.. trafik berjalan lancar.. Semangat masih kuat...


Matahari perlahan-lahan semakin tenggelam... 





Memang saya nekad.. tidak akan berhenti di mana-mana hentian... faham sajalah perhentian confirm sesak.. Makanan untuk berbuka memang telah saya sediakan dari rumah lagi.. Masuk aje waktu berbuka, saya dan suami hanya berbuka dalam kereta dan dalam perjalanan...


Lama-kelamaan kesesakan jalan raya semakin teruk.. ada masa-masanya mencecah 0km/j... hahaha... sabar banyak-banyak you... Tapah pun tak sampai lagi.. sedangkan dah 2 jam dalam kereta...



Saya meneruskan perjalanan... sampai terasa lenguh kaki membawa kereta..  saya memberhentikan kereta di hentian RTC... Heee.. yang hentian baru yang ada Mydin tu.. jadi tak teruk sangat sesaknya.. Suami saya pulak yang meneruskan pemanduan kerana saya ni penakut skit bawa kete laju2.. Jadi memandangkan kereta dah agak lancar... saya serahkan pada suami saya pulakla bawa kereta...

Rupanya anggapan saya salah... kereta masih lagi beratur selepas-selepas itu... saya berehat aje di belakang.. Sebenarnya, hakikatnya perjalanan memang sesak... lebih teruk daripada beberapa tahun lalu semasa saya drive bersendirian pulang ke Penang... 

Sesak berlarutan sehingga Ipoh.. Ada kemalangan yang terjadi.. langgar belakang.. kereta Waja sama Waja... Kereta yang dilanggar dan kereta yang dilanggar memang nampak teruk.. Tapi InsyaAllah tiada kecederaan yang teruk...

Saya ambil keputusan untuk berehat..sebab saya kan penakut... heee... tak mahu saya tengok jalan... Saya pun melelapkan mata.. Apabila saya buka mata semula.. dah pun pukul 1 pagi... Abang saya dah nasihatkan saya untuk ambil Jambatan Kedua Pulau Pinang... Jadi memandangkan dah hampir, saya suruh suami saya ikut Jambatan Kedua Pulau Pinang...

Fuh..memang kosong... Tapi boleh terasa angin yang terlalu kuat meniup... takut juga angin lintang... rupanya bukan angin lintang tapi angin bertentangan... Takut kereta kami diterbangkan angin.. Tengok gambar dibawah..memang kosong jalan... Adalah satu dua kereta dari jalan bertentangan melepasi kami... Tak nampak langsung pemandangan laut kerana kiri kanan kami pekat dalam kegelapan malam...



Alhamdulillah... dalam pukul 2 pagi... sampailah kami ke rumah... Syukur Alhamdulillah..selepas 8 jam setengah perjalanan... hehe.. perjalanan ke Pulau Pinang, selalunya makan masa 4 jam AJE.... hahaha...

Okla..semoga terhibur dengan perkongsian saya ini.... 

Kedai Online Shaklee saya sentiasa dibuka 24 jam ye.. Nak beli apa-apa supplemen, hubungi saya di 012-5538628.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 012-5538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy
Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC

COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek
Previous
Next Post »
0 Komentar