Salam Nuzul Al-Quran 1435H

Peristiwa Nuzul Al-Quran merupakan peristiwa turunnya ayat al-Qur'an yang pertama kepada Nabi Muhammad s.a.w. hingga seterusnya berperingkat-peringkat menjadi lengkap sebagaimana kitab al-Quran yang ada pada hari ini. 

Peristiwa Nuzul Al-Quran berlaku pada malam Jumaat, 17 Ramadan, tahun ke-41 daripada keputeraan Nabi Muhammad s.a.w. ketika baginda sedang beribadat di Gua Hira, bersamaan dengan tanggal 6 Ogos 610M. Perkataan "Nuzul" bererti turun atau berpindah dari atas ke bawah. Bila disebut bahawa Al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi SAW maka ianya memberi makna terlalu besar kepada umat Islam terutamanya yang serius memikirkan rahsia al-Quran.

Ayat al-Quran yang mula-mula diturunkan Allah kepada Nabi Muhammad s.a.w. melalui perantaraan Malaikat Jibril ialah lima ayat pertama daripada Surah Al-Alaq.

Al-Quran adalah pemisah antara hak dan batil, mengkhabarkan dosa dan pahala, berita gembira, syurga, neraka, dan banyak lagi perkara yang berkaitan dengan kehidupan dan kematian.

Semoga kita menjadi ahlul Quran. Bukan sahaja membaca Al-Quran, tapi juga mentaddabur (memahami) Al-Quran.

Hanya sedikit perkongsian ilmu daripada saya. InsyaAllah berkesempatan, kita akan kupas dengan lebih mendalam lagi :)

Dalam pada itu, saya nak selit juga. Sesiapa yang nak order supplemen atau produk Shaklee, jangan malu-malu untuk menghubungi saya di012-5538628. Dengan pembelian daripada saya, anda layak mendapat konsultasi pengambilan supplemen Shaklee sepanjang masa. 

Nak order secara online pun boleh :) Sila klik link di bawah:



Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 012-5538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy
Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC

COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek


Previous
Next Post »
0 Komentar