Kenapa Sesetengah Orang Semakin Gemuk Dalam Bulan Puasa?

Selalu juga kita dengar rungutan sesetengah orang yang mengalami pertambahan berat badan semasa berpuasa. Kemungkinan besar adalah disebabkan pemakanan yang tidak terkawal semasa berbuka dan juga bersahur. Di samping, kurangnya minum air kerana perut telah penuh dengan makanan. 



Tahukah anda, air adalah agen untuk menguruskan badan... Anda seharusnya minum air yang mencukupi untuk menyahkan segala toksin dan kotoran di dalam badan. Banyak mana harus anda minum? Senang aje..pengiraannya, setiap 20kg berat anda, anda harus minum 1 liter air. Kalau berat anda 60kg, maka air yang harus anda minum setiap hari adalah 3 liter.



Satu lagi faktor sesetengah orang menjadi gemuk adalah disebabkan banyak tidur dalam bulan Ramadhan ini. Haha..jangan nafikan... kalau hujung minggu tu..mungkin sepanjang hari anda tidur kan? :p




Oleh itu, untuk mengawal berat badan anda atau sekurang-kurangnya mengembalikan berat asal anda, kawallah pemakanan anda semasa berbuka puasa... selepas terawikh dan semasa sahur. Kurangkan makanan dan banyakkan minum air. Apabila perut penuh dengan air, anda akan kenyang. Jangan bimbang kenyang air itu akan berkurangan apabila anda berterawikh. Percaya lah :)

Haha.. kalau anda rasa nak kurangkan berat badan anda dengan mengambil supplemen, anda boleh cuba Phytocol-ST. Fungsi utama Phytocol-ST adalah untuk mengawal paras kolesterol dalam darah. Maklum aje lah apabila berbuka, mesti banyak makanan yang manis, bersantan, berlemak dan berminyak. Jadi anda tidak perlu bimbang paras kolesterol apabila makan makanan yang "bahaya".

Sebotol Phytocol-ST yang mengandungi 120 biji berharga RM197.00. 



Anda nak beli? Jangan bimbang, dengan membeli daripada saya, anda berhak untuk mendapatkan konsultasi pemakanan supplemen daripada saya setiap masa. 

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 012-5538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy
Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC

COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek
Previous
Next Post »
0 Komentar