Kenapa Rambut Wanita Kurang Gugur Semasa Mengandung?

Perasan tak anda, bagi sesiapa yang telah mengalami dan sedang mengalami fasa kehamilan... rambut anda akan kurang gugur daripada waktu-waktu anda tidak mengandung?

Seronok kan? Walau sepanjang mana sekali rambut anda, anda akan dapati jumlah rambut yang gugur berkurangan semasa kehamilan... Apakah sebabnya?



Semasa hamil atau mengandung, wanita mengalami peningkatan hormon estrogen. Apakah fungsi hormon estrogen dalam kehamilan anda sehingga membantu mengurangkan masalah rambut gugur?

1. Estrogen membantu meningkatkan aliran darah ke rahim supaya bayi anda mendapat nutrisi yang mencukupi.

2. Estrogen memainkan peranan penting dalam meningkatkan ukuran saiz rahim untuk bersedia menghadapi pertambahan saiz bayi yang sedang membesar.

3. Estrogen membantu meningkatkan sel-sel darah putih. Oleh itu, sistem imun anda akan lebih kuat.

4. Mengurangkan risiko pendarahan kepada rahim dan juga semasa proses melahirkan anak. 

Haha, sebenarnya peningkatan hormon estrogen di dalam badan wanita dalah untuk melindungi bayi yang sedang membesar dalam perut anda. Tapi anda juga mendapat manfaat daripada kesan peningkatan estrogen ini yang mana membantu mengurangkan masalah rambut gugur :)

Namun, bagi yang menghadapai masalah rambut gugur, anda mungkin kekurangan beberapa sumber vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh badan. Antara supplemen yang dapat membantu mengawal masalah rambut gugur ialah:

- B Complex (Keperluan Biotin, B12, B3 dan B6 adalah penting dalam kesihatan rambut dan kulit).

- ESP (Kandungan protein membantu menggalakkan pembaharuan sel dan pertumbuhan rambut).

- Vitalea (Kandungan zat besi yang diperlukan untuk rambut terdapat di dalam multivitamin ini).

- Zinc Complex (Zink merupakan salah satu mineral yang menyumbang kepada kesihatan rambut dan sel-sel kulit)


Bulan ini ada promosi Beli 6 canister ESP dan anda akan mendapat percuma satu lagi canister. Jika anda inginkan maklumat lanjut, jangan teragak-agak untuk menghubungi saya di 012-5538628.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ, Petaling Jaya dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 012-5538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy

Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC


Reference:



Previous
Next Post »
0 Komentar