Celoteh pasal gadgets dan kepandaian

Assalamualaikum dan Salam sejahtera semua... Saja berceloteh di pagi hari... Nak citer pasal penggunaan gadgets ni...

Semalam sengaja gi jalan-jalan di uptown Sri Gombak.. Kami ni tak biasa sangat jalan kat area sana.. Maklumlah duk area lain...

Jadi pakai Waze la. Sengaja ikut jalan yang lain dari kebiasaan... Sebab rasa jauh kalau ikut jalan normal yang kami biasa lalui... Alhamdulillah memang tepat Waze ni. Mudah perjalanan...

Masa on the way balik.... Teringat di zaman 6-7 tahun ke belakang. Masa tu gadgets ni baru nak naik... Fon touch screen yang femes waktu tu fon Dopod dan HTC... Sekarang brand tu dah ketinggalan pulak.

Saya ingatlah, dolu-dolu kerja saya memerlukan saya banyak drive sekitar KL... Masa tu, mana lah ada Waze ni... Yang ade Google Map yang saya selalu refer di laptop / PC.

Kalau difikir-fikirkan balik, hebat saya :p hahaha... Masuk bakul angkat sendiri.... Heeee... Takla... Bukan apa, dulu saya yang taktau jalan ni, dengan hanya merujuk kepada Google Map sebelum keluar Ofis, berjaya jugak sampai ke destinasi... Mungkin paling teruk, saya conteng la jalan-jalan tu dalam kertas...

Hebat sangat otak kita... Tapi dengan kehadiran gadgets ni, buat otak kita menjadi malas.... Betulla kata orang, gadgets hanya buat kita semakin bodoh... Kasar ke pernyataan ni? Tak kotttt... :) Tapi it's my 2 cents.



Haaa oklah... There's always a pros & cons dalam menggunakan gadgets. Kita tentukan sendiri :)

Nak bagi pandai... Amiklah Omega banyak-banyak. Memang bagus untuk otak kita especially kepada anak-anak yang sedang membesar.

Shaklee ada Omega Guard yang bagi saya memang best. Anak saya yang makan pun, selain membantu dalam perkembangan otak (boleh dilihat dari segi prestasi pembelajaran), juga sangat membantu dalam kesihatannya.

Dulu-dulu sebelum mengamalkan Omega Guard, boleh kata setiap bulan mesti gi klinik sebab demam, batuk dan selsema. Tapi sejak mengamalkan Omega.. Jarang sangat dah ke klinik.

Nak Omega Guard, leh dapatkan daripada saya. Contact aje 012-5538628. Boleh saya pos atau COD di area Shah Alam, Subang Jaya, Petaling Jaya dan Klang. Mid Valley pun boleh :)

Terima kasih kerana membaca celoteh ini.

SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar