Multivitamin terbaik di dunia

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Hari ni nak cerita pasal multivitamin terbaik di dunia... Saya rasa bagi sesiapa yang mencari multivitamin terbaik, inilah jawapannya - Vita-Lea with Iron Formula daripada Shaklee. 


Kenapa saya kata Vitalea sebagai vitamin terbaik dunia? Sebab, Vitalea adalah vitamin yang diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi yang selamat dan bebas daripada sebarang bahan kimia. Vitalea juga bukan calang-calang vitamin ye. Siap dilengkapi dengan teknologi Explo-Tab

Apakah teknologi Explo-Tab?

Teknologi Explo-Tab ini membolehkan Vitalea berada seketika di dalam sistem pencernaan sebelum ia mula 'explode' untuk membebaskan nutrisi di dalamnya. Nak lebih jelas, sila tonton video di bawah.

Apabila dibuat ujian untuk melihat berapa pantas Vitalea larut, dalam masa 5 minit Vitalea dah larut di dalam air (teknologi Explo-Tab). Ini bermakna sumber nutrisi daripada Vitalea juga sangat pantas diserap oleh badan setelah ditelan.



Kita banding dengan multivitamin yang lain pula:


Haaa anda lihat, anda tentukan sendiri :)


Tahu tak berapa umur Vitalea? Haaa untuk tahun 2016 ni, kiranya Vitalea ni dah masuk umur 101 tahun tau... Vitalea ini diberi nama Vitalized Minerals apabila mula-mula dicipta oleh Dr. Forrest C. Shaklee. Nama Shaklee sekarang ni diambil daripada nama pengasasnya lah. Dr. Forest C. Shaklee :)

Panjang sejarah Dr. Forrest C. Shaklee. Secara ringkasnya, sejak kecil lagi, Dr. Forrest ni menghidap tuberculosis (batuk kering) dan diramalkan tidak akan hidup lama. Oleh itu, ibu bapa Dr. Forrest telah berpindah ke kawasan kampung yang masih bersih dan bebas daripada pencemaran. Kesihatan beliau bertambah stabil walaupun tidak secergas kanak-kanak lain.

Dr. Forrest ini juga seorang yang bijak. Beliau mendaftarkan diri di Palmer School of Chiropractic. Beliau berjaya menjadi seorang pakar chiropractic tapi masih lagi mengkaji bidang-bidang biochemistry kerana beliau sangat berminat dengan kepentingan nutrisi semulajadi. 

Bermula dari situlah perjuangan Dr. Forrest dalam mencipta Vitalea (dulu Vitalized Minerals) untuk merawat kesihatannya sendiri. Setelah terbukti keberkesannya Vitalea ini, Dr. Forrest mula berkongsi kebaikan Vitalea dari pintu ke pintu. Akhirnya setelah beberapa tahun, pada tahun 1956, Shaklee Corporation ditubuhkan.



Apakah kebaikan Vitalea?
  • Mengandungi 30 nutrisi lengkap yang diekstrak daripada sayur-sayuran dan buah-buahan, mengandungi 12 jenis vitamin dan 7 jenis mineral yang disarankan oleh RDA.
  • Kandungan mineral yang terdapat di dalam Vitalea memudahkan ia berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang optimum.
  • Pengambilan Vitalea yang konsisten membantu meningkatkan kecergasan badan  dan kekuatan mental serta meningkatkan fungsi memori dan menguatkan fokus.
  • Vitalea membantu mempertingkatkan metabolisme badan serta melambatkan proses penuaan.
  • Kandungan Vitalea menyediakan asas nutrisi yang diperlukan oleh tubuh, memberi kekuatan kepada sel-sel asas dan membantu pertumbuhan dan tumbesaran.
  • Membantu melindungi organ dalaman seperti buah pinggang, jantung dan hati.

Kalau nak tahu, Vitalea ni sesuai sangat diambil oleh ibu-ibu yang sedang hamil. Sebabnya, kandungan zat besi di dalam Vitalea membantu meningkat bacaan HB di dalam darah... Kan kalau HB low, sangat berbahaya kepada wanita hamil dan kandungannya... Jom saya belanja satu testimoni mengenai HB :)



Bagi saya, kalau malas nak makan supplemen atau vitamin banyak-banyak, makanlah Vitalea sekurang-kurangnya. Sebab badan kita ni, hakikatnya tak cukup nutrisi. Jadi berusahalah untuk mencukupkan nutrisi dengan mengambil Vitalea yang mengandungi pelbagai vitamin yang diperlukan oleh tubuh.

Nak dapatkan Vitalea senang aje. Hubungi saya di 012-5538628. Saya boleh pos ke seluruh Malaysia atau COD di sekitar area Shah Alam, Subang Jaya, Petaling Jaya dan Klang. Area KL boleh juga semasa hujung minggu :)

Terima kasih.
SID: 1112978 (boleh guna ID untuk pembelian direct di Shaklee)
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

Banyak khasiat vitalea ni ye. Thanx for info...

Balas
avatar

Yes.. Kalau berminat boleh hubungi saya di 012-5538628 :)

Balas