Tip Mudah Untuk Kurus...

Assalamualaikum dan salam sejahtera :) Haiiiii macam lama tak mengadap blog walaupun rindu sangat nak update :) Hari ni nak share lagi satu tip mudah untuk kurus. Waaa memang senang sangat nak kurus ni, kalau diikut-ikutkan :)

Caranya ialah......... MINUM BANYAK AIR KOSONG SETIAP HARI......



Haaaaa terkejut tak? Memang saya tahu ramai yang tahu... Rasa macam senang nak buat tapi adakah sesenang itu ? :) Haha tepuk dada tanya hati... Tapi kalau nak kurus, mesti boleh buat.. Saya share satu kisah kawan dalam group bisnes Shaklee kami :)

Tip Mudah Kurus dengan minum air

Haaaa.... cuba tengok gambar kat atas. Gambar 2009 tu okla... waktu berkahwin. Masuk 2012, apabila da mula ada anak, badan naik.... Yang 2012 tu berat badan 140kg ye. Orangnya tinggi 170cm.. Memang kategori tinggi. :)

Haha.. boleh buat? Saya tak jual air masak... Anda boleh minum kat rumah dan bayar bulan-bulan mengikut penggunaan :)

Rasa macam minum air tu senang kan? Memang setiap hari kita minum air... Tapi untuk kurus, WAJIB minum air masak banyak-banyak. Bukan air kopi, teh, sirap dan sebagainya. Ada yang mengambil set kurus Shaklee dan beritahu saya minum air memang banyak sehari. Tapi apabila ditanya berapa banyak, sebanyak sebotol air mineral 1.5 liter sehari. Cukup ke? Tak cukup lagi.....

Nak tahu berapa keperluan air mengikut berat badan anda, silalah rujuk jadual di bawah:


Haaaa... pastikan sekurang-kurangnya anda minum mengikut sukatan gambar di atas. Untuk kesan yang lebih efektif, minum lebih lagi dari sukatan di atas. Amacam? Ada berani :)

Gambar ihsan Internet

Tips minum air banyak-banyak :)

  • Macam dalam gambar di atas, tetapkan timing minum air. Kena disiplin la ye.
  • Sentiasa bawa botol air ke mana-mana sahaja anda pergi. Habis je air, topup balik botol tu.
  • Minum air sebaik sahaja bangun tidur (memang bagus pun kan)
  • Minum air sebelum mandi, selepas mandi, sebelum solat, selepas solat, sebelum makan.... Lepas makan jangan minum air lagi ye... muntah kang...
  • Bersedia untuk ke tandas banyak kali :)
Apabila minum banyak air, secara tidak langsung, badan membuang bahan-bahan toksin keluar dari badan. Hasilnya, badan akan lebih sihat, kulit akan lebih cantik, dan mudah menurunkan berat badan.

Macam mana dengan pemakanan?

Haha, kalau nak kurus kena kawal pemakanan tak? Konsep kehidupan yang sihat ialah - makan secara sihat dan bersederhana.... Kalau boleh kurangkan makanan manis, berminyak dan tinggi lemak... Janganlah stop nasi serta merta, tapi kurang-kurangkan... Lagi pun bila dah minum banyak... Perut terasa kenyang... Nak makan pun, tak boleh masuk banyak-banyak :)

Perlukah supplemen?

Haha... Kalau anda rasa anda boleh minum air sebanyak keperluan, silakan.... Supplemen ni hanya membantu... Apabila kita mengambil supplemen, secara tidak langsung, kita juga memaksa diri kita untuk minum air dengan banyak... Macam saya.... Apabila saya makan supplemen yang terdiri daripada Vitalea, B Complex, Vitamin C, saya minum air pun dah dekat 1 liter... Senang kan :) sekali harung... Supplemen pun mudah menyerap dan badan akan merasai manfaatnya.

Set Kurus Shaklee ni, ada dua jenis.

1. Terdiri daripada Alfalfa, Lecithin dan Herblax. Boleh baca di sini.

2. Terdiri daripada Cinch Energy Tea Mix dan Cinch Shake. Boleh baca di sini.

Tapi kalau nak makan dengan efektif, hubungi saya, saya akan beri panduan untuk mendapatkan hasil yang superb :) InsyaAllah.

Terima kasih :)

Diana
012-5538628


Previous
Next Post »
1 Komentar