10 Senaman Untuk Wanita Hamil

Assalamualaikum dan apa khabar semua :) Hari ni, jom kita tengok senaman untuk wanita hamil dan kebaikannya :)

Secara ringkasnya, anda boleh lihat jenis-jenis senaman mengikut trimester.



Secara amnya, senaman paling mudah untuk anda lakukan semasa hamil adalah berjalan. Berjalanlah mengikut kapasiti badan anda. Kalau rasa kandungan dah semakin berat dan menekan otot pelvik anda, maka berjalanlah perlahan-lahan.

Semakin kandungan membesar, kita kena jaga luaran dan dalaman fizikal kita serta membuat persediaan kepada badan untuk melahirkan bayi....

Berikut adalah jenis-jenis senaman yang boleh dilakukan. 


Senaman semasa hamil sebenarnya sangat penting. Jangan jadikan alasan sebab hamil, maka kehidupan sepanjang kehamilan adalah sangat pasif dan kurang gerakan. Kurang senaman atau gerakan akan menyukarkan anda semasa proses bersalin nanti.

Selain itu, dengan bersenam semasa hamil akan membantu anda mengembalikan bentuk badan seperti sebelum hamil. Di samping itu, senaman yang baik akan membantu menghalang keadaan-keadaan yang tidak diingini seperti rahim jatuh selepas bersalin. Mesti tak nak kan. Cuba tengok senaman kegel di mana senaman ini menguatkan lantai pelvik anda. Dengan lantai pelvik yang kuat, maka sokongan ke atas rahim anda lebih baik selain mengawal pengeluaran air kecil yang lebih terkawal.

Inginkan badan yang lebih sihat bertenaga luaran dan dalaman? Amalkan Set Bersalin Shaklee. 

Nak tahu lebih lanjut mengenai Set Bersalin Shaklee dan supplemen-supplemen Shaklee yang lain? Hubungi aje 012-5538628. Konsultasi pengambilan supplemen adalah percuma :)
Previous
Next Post »
0 Komentar