'S' = Shaklee Produk Yang Berbahaya?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.... Kebelakangan ni, heboh orang memperkatakan produk 'S' yang menyebabkan seorang wanita terpaksa membuang ovarinya. Tapi akhirnya, diketahui bukan produk Shaklee pun yang diambil oleh wanita terbabit....

Kat sini, saya taknaklah memanjangkan cerita tersebut. Bukan Shaklee and it ends there. Cukup cukup dan cukuplah... 



Kali ni, saya nak ceritakan sendiri pengalaman saya, mengambil supplemen tanpa usul periksa... tak tahu dari mana datangnya... 

Macam saya ceritakan semalam, dalam entri ini, berkenaan sakit tumit saya, sebelum mula mengambil Omega Guard, saya diperkenalkan oleh mama saya suatu supplemen / ubat... Lupa dah nama supplemen tersebut. Kalau ingat pun, saya takkan sebut di sini. 

Memang supplemen ni fantastik sangat, mak saya yang ada kencing manis pun... memang terkawal sangat bacaan kencing manisnya... Saya yang mengalami sakit tumit pun, makan sebiji malam tu, esoknya terus hilang... memang WOW!!!! Harga pun murah aje.. belasan atau dua puluhan ringgit untuk 30 biji.

Tapi saya tak makan hari-hari sebab ada rasa ragu... Walaupun memang berkesan menghilangkan sakit tumit, saya macam hairan, sebab takkan cepat sangat kesannya... Oleh itu, saya hanya mengambil ubat tu apabila perlu sahaja, iaitu bila sakit tumit saya sangat menyeksakan...

True enough.... tak lama selepas tu Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengeluarkan kenyataan bahawa ubat / supplemen tersebut berbahaya kerana mengandungi kandungan dadah yang tidak dibenarkan.... Cepat-cepat saya suruh mama menghentikan pengambilan ubat tersebut. 

Alhamdulillah tiada kesan sampingan kepada saya kerana saya jarang-jarang ambil ubat tersebut... Tapi kepada mama memang agak menyeksakan kerana bacaan kencing manis meningkat semula... Kemudian tangan mama juga macam jadi gatal-gatal... 

Kat sini, apa yang saya nak beritahu ialah, berhati-hati apabila memilih sebarang supplemen atau ubat-ubatan... Kita tak tahu latar belakangnya... Tiba-tiba saja terus keluar dan claim dalam masa seminggu macam-macam kesan dah nampak. Bagi saya produk Shaklee, Nu Skin, Herbalife dan beberapa lagi boleh dipercayai... Kerana ada research dan clinical test yang dijalankan... Tapi saya pilih Shaklee sebab ia adalah produk yang bebas daripada bahan kimia.... InsyaAllah selamat..

Saya tak claim kosong pasal produk Shaklee kerana dalam group kami yang berkesempatan ke US tahun lepas, mereka telah berjumpa sendiri dengan pakar penyelidik yang bekerja keras untuk memastikan supplemen yang dihasilkan selamat.

Shaklee pilihan saya... Alhamdulillah, kesan yang baik telah saya rasai seisi keluarga. Anda bila lagi? Berminat nak sertai saya? Hubungi 012-5538628.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ, Petaling Jaya dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ Viber: 012-5538628

Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com

Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

Kind Hearty Enterprise


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC


COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek
Previous
Next Post »
0 Komentar