Masalah Angin Semasa Kehamilan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Adeh... macam mana lah topik yang paling penting saya "tertinggal" iaitu masalah angin semasa kehamilan. Masa awal-awal kehamilan saya memang mengalami masalah angin yang teruk. Baik semasa kehamilan pertama dan juga yang kedua ini. 



Masalah angin ni lah yang menyebabkan kita berasa loya dan sakit-sakit kepala. Tapi, semasa kehamilan yang kedua ni, saya pernah bertanya gynea apakah punca sebenar yang menyebabkan sakit kepala.... kerana saya mengaitkan dengan masalah angin. "Tiada istilah angin dalam perubatan"

Mungkin betul mungkin doktor yang lain ada pendapatnya sendiri.... Doktor yang saya jumpa ni meminta saya segera ke klinik atau hospital jika mengalami sakit kepala untuk memeriksa tekanan darah. Tapi tekanan darah saya memang sentiasa ok setiap kali check-up. Hahaha...

Setiap kali saya rasa angin, nak muntah dan nak datang sakit-sakit kepala, saya meminta suami mengurut-urut bahagian kepala. Bayangkan macam kita melurut-lurut supaya angin tersebut keluar. Memang hasilnya, saya sendawa dan hilang rasa loya dan sakit kepala berkurangan. 

Adakalanya, saya mengambil 2 biji B Complex dan 2 biji Ostematrix untuk menghilangkan sakit kepala. Tetapi kalau rasa tak tahan angin, ambillah Garlic Complex atau Peppermint Ginger Plus. Memang sangat berkesan untuk mengurangkan angin semasa hamil. Juga selamat diambil semasa hamil.. Jadi jangan risau :)

InsyaAllah, kalau anda nak mencuba mana-mana supplemen Shaklee ini semasa kehamilan atau untuk mengurangkan masalah angin, hubungi saya di 012-5538628. Konsultasi daripada saya adalah percuma :)

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ, Petaling Jaya dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ Viber: 012-5538628

Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com

Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

Kind Hearty Enterprise


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC


COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek 
Previous
Next Post »
0 Komentar