Menguruskan Badan dan Milk Booster

Assalamualaikum dan salam sejahtera pembaca-pembaca sekalian. Alhamdulillah.... Syukur dapat melalui sehari lagi kehidupan di dunia ini dengan baik. Hari ni saje lah nak share pasal khasiat 2 dalam 1 Alfalfa dan Lecithin. Alfalfa yang dimaksudkan di sini ialah Alfalfa Complex Shaklee ekk... Apa khasiatnya? Cer teka :) Heee... ye... selalunya dua supplemen ini digunakan untuk menguruskan badan dan milk booster untuk ibu-ibu yang menyusu.



Apakah fungsi Lecithin?

1. Menguruskan badan
Berfungsi untuk membakar dan memecahkan lemak-lemak di dalam badan.

2. Milk Booster
Membantu mengurangkan bengkak-bengkak susu dan melancarkan pengeluaran susu agar tidak tersumbat. Oleh itu dapat mengurangkan bengkak payudara :)

Apakah fungsi Alfalfa?

1. Menguruskan badan
Membuang lemak dan toksin dan badan. 

2. Milk Booster
Membantu merangsang pengeluaran susu kerana Alfalfa mempunyai 1001 khasiat yang memang sangat baik untuk tubuh. 

**Apabila badan telah menyahkan segala toksin dan lemak yang tidak diperlukan, maka fungsi badan juga akan berjalan dengan baik terutama dari segi penyerapan nutrien yang lebih optimum. Kesannya badan lebih segar dan bertenaga :)

Yang penting, apabila mengambil dua supplemen ini, jangan lupa untuk minum air sebanyak mungkin. Kalau memang berniat nak kurus dan menyusukan pun, air tetap sangat penting.

Macam mana nak tahu keperluan air untuk badan? Mudah aje. Ketahui berat badan anda dulu... Kemudian, bagi setiap 25kg berat anda, keperluan air ialah 1liter. Kalau berat anda 50kg, maka setiap hari mestilah minum sekurang-kurangnya 2 liter air.

Kalau yang menyusu tu, elok kalau lebihkan air. 3 liter sehari pun bagus. Secara logiknya, badan anda menghasilkan susu (dalam bentuk cecair). Kalau kurang air, logik tak kalau kurang susu juga? Haaa fikir-fikirkan :)

Gitu jugaklah kalau nak angkut lemak-lemak keluar, kena minum air. Kalau tak nanti, nak buang air besar pun susah, sembelit, dan mengganggu proses menguruskan badan. Penting sangat untuk membuang air besar setiap hari.

Set 2 in 1 menyusu dan untuk menguruskan badan ini yang terdiri daripada Lecithin dan Alfalfa Complex berharga RM106.25. Sangat berbaloi untuk kesihatan dan pelaburan anda.

Anda nak jimat lagi, daftarlah sebagai ahli. Senang di kemudian hari anda boleh beli sendiri. Nak meniaga pun boleh. Apa-apa pun, hubungi saya di 012-5538628. Konsultasi daripada saya adalah percuma.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ, Petaling Jaya dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ Viber: 012-5538628

Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com

Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

Kind Hearty Enterprise


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC


COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar

kite mmg amalkan alfalfa skrg :)

Balas